G+J kontra Bauer

"Dlaczego Twój Styl wprowadza w błąd swoich czytelników i reklamodawców" - pyta G+J

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Wczoraj przedstawiliśmy

informacje

, w której wydawnictwo Bauer wyraża zdziwienie ostatnią reklamą G+J Polska i stwierdzeniem, że "Glamour" jest "najlepiej sprzedającym się miesięcznikiem na rynku pism luksusowych". Na ripostę G+J długo nie trzeba było czekać. (więcej poniżej)

"W reklamie Glamour pojawiła się następująca informacja:

"Najlepiej sprzedający się miesięcznik na rynku pism luksusowych".

Informacja ta jest zgodna z prawdą i jest poparta danymi ZKDP. Jako wydawnictwo, porównując swoje osiągnięcia w stosunku do konkurencji, posługujemy się sprawdzonymi danymi, sygnowanymi przez ZKDP.

Hasło "Najlepiej sprzedający się miesięcznik na rynku pism luksusowych" mogliśmy zastosować jedynie do danych opublikowanych przez ZKDP za dwa pierwsze miesiące od premiery Glamour na polskim rynku. Porównaliśmy więc sprzedaż pierwszego i drugiego numeru Glamour (kwiecień -maj 2003) z tym samym okresem sprzedaży "Twojego Stylu".

Otóż według tych oficjalnych danych (opublikowanych przez ZKDP) średnia sprzedaż "Twojego Stylu" wynosi 256 547 egzemplarzy. Glamour w tym samym czasie sprzedał średnio 376 924 egzemplarzy, a więc o ponad 120 tys. egzemplarzy więcej i to bez kuszących dodatków (czyt. gadżetów).

Nie podejmujemy się komentowania stwierdzenia, cyt. "Ostatnie letnie numery magazynu "Twój Styl": lipcowy, sierpniowy i wrześniowy sprzedały się według naszych prognoz w ilości odpowiednio 439 400, 335 000 i 280 000, podczas gdy wszystko wskazuje na to, że sprzedaż magazynu "Glamour" za podany wyżej okres nie osiągnie takiego poziomu.", tym bardziej, że sami nie możemy jeszcze dysponować prognozami sprzedaży wrześniowego wydania Glamour, gdyż ukazało się ono na rynku dopiero w dniu dzisiejszym (28 sierpnia 2003 r.).

Biorąc pod uwagę powyższe fakty zastanawiające jest dlaczego Twój Styl, używając na grzbiecie określenia "Najlepiej sprzedający się luksusowy magazyn dla kobiet", wprowadza w błąd swoich czytelników i reklamodawców - wyjaśnia Igor Nowak, PR Manager G+J Polska.

Czy to zakończy polemikę pomiędzy tymi dwoma wydawnictwami? Zapraszamy do komentowania tej sytuacji za pomocą opcji "dodaj komentarz".

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Legendarny dziennikarz wraca do zdrowia po udarze i wylewie. "Mam jeszcze sporo planów"

Legendarny dziennikarz wraca do zdrowia po udarze i wylewie. "Mam jeszcze sporo planów"

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję