Google uczy się geografii

Google rozpoczęła eksperymenty z selekcjonowaniem materiałów na podstawie geograficznej lokalizacji użytkownika

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

W ostatnich miesiącach prawdziwym „świętym Graalem” technologii wyszukiwawczych stała się personalizacja wyników. Obecnie firma Google rozpoczęła eksperymenty z selekcjonowaniem materiałów na podstawie geograficznej lokalizacji użytkownika.

Google testuje program umożliwiający wprowadzenie do wyszukiwarki adresu i kodu pocztowego użytkownika (w chwili obecnej usługa jest ograniczona do terytorium USA). Krok ten został poniekąd wymuszony prze konkurencję: zaawansowane prace nad podobnymi technologiami prowadzi główny konkurent Google – firma Overture, przejęta w październiku za sumę 1,7 mld USD przez Yahoo. Zbliżone rozwiązania testuje też AltaVista.

Personalizacja wyników na podstawie fizycznego położenia Internauty ma ułatwić dostęp do informacji lokalnych, a przy np. poszukiwaniu sklepów i punktów usługowych kapitalnie ułatwi dostęp do informacji. Oczywiście nie tylko o wygodę Internautów, ale też możliwość precyzyjnego dotarcia do określonej grupy odbiorców reklam. Aby dostarczać informacji poukładanych według klucza geograficznego, wyszukiwarka zbiera i analizuje dane pod kątem fizycznej lokalizacji serwera. Następnie dopasowuje wyniki do wyszukiwanych słów i adresów użytkowników.

Jak wiele poprzednio testowanych rozwiązań „sekcja geograficzna” może, ale wcale nie musi trafić do głównego menu najpopularniejszej wyszukiwarki internetowej świata.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Były prezes TVN24 znów pracuje dla TVN. Doradza Kasi Kieli [TYLKO U NAS]

Były prezes TVN24 znów pracuje dla TVN. Doradza Kasi Kieli [TYLKO U NAS]

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy

Likwidacja stacji Paramountu. Polski oddział w końcu zabrał głos [TYLKO U NAS]

Likwidacja stacji Paramountu. Polski oddział w końcu zabrał głos [TYLKO U NAS]

Szefowa social mediów odchodzi z Kanału Zero

Szefowa social mediów odchodzi z Kanału Zero

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń
Materiał reklamowy

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń

Powstała konkurencja dla otoMoto. Stoi za nią m.in. znany youtuber

Powstała konkurencja dla otoMoto. Stoi za nią m.in. znany youtuber