Grupa Nokaut ze spadkiem wpływów i 1,4 mln straty netto

W ub.r. Grupa Nokaut zanotowała 10,94 mln zł przychodów ze sprzedaży, o 8 proc. mniej niż rok wcześniej, oraz 1,39 mln zł straty netto. Firma wydała dużo na rozwój porównywarki cenowej Nokaut.pl oraz zarobiła mniej z reklam.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Grupa Nokaut ze spadkiem wpływów i 1,4 mln straty netto
fot. Shutterstock.com

Grupa Nokaut - do której należy porównywarka cenowa Nokaut.pl, kilka mniejszych serwisów i usług (m.in. Bazarek.pl, Krolestwolazienek.pl i Sklepyfirmowe.pl) oraz 22,4 proc. udziałów firmy Morizon wydającej serwisy nieruchomościowe (kupionych na początku ub.r.) - w 2014 roku zarobiła netto 10,01 mln zł ze sprzedaży tzw. punktów dostępu wykupywanych przez sklepy internetowe promujące się na Nokaut.pl (wobec 9,85 mln zł w 2013 roku). Natomiast wpływy netto firmy ze sprzedaży reklam mocno zmalały - z 2,05 mln zł w 2013 roku do 684 tys. zł w ub.r.

Koszty Grupy Nokaut zmalały nieznacznie - z 12,34 mln zł w 2013 roku do 12,27 mln zł w ub.r. Firma wyraźnie zmniejszyła koszty wynagrodzeń (z 2,51 do 1,83 mln zł), natomiast więcej wydała na usługi obce (wzrost z 8,26 do 9,03 mln zł).

- Miniony rok był dla naszej spółki pełen wyzwań. Pierwszym z nich była restrukturyzacja działalności operacyjnej i budowa takiego modelu biznesowego, w którym zwiększymy przewagi konkurencyjne serwisu Nokaut.pl i uniezależnimy go od pozycjonowania w wyszukiwarce Google. Ten proces zakończył się sukcesem - odeszliśmy z modelu opartego na Google i dziś Nokaut.pl stał się narzędziem z rozbudowaną siecią partnerską - podkreśla w komentarzu do wyników Wojciech Czernecki, p.o. prezesa Grupy Nokaut. - Jestem przekonany, że serwis Nokaut.pl to projekt z dużym potencjałem biznesowym, który dysponuje istotnymi przewagami konkurencyjnymi. Kontynuujemy proces poszukiwania partnera dla tego biznesu, który pomoże zrealizować ten potencjał - dodaje.

W tym tygodniu Grupa Nokaut podała, że zamierza za swoje nowe akcje o wartości 10,6 mln zł kupić 75 proc. udziałów firmy HubStyle prowadzącej odzieżowy sklep internetowy Sugarfree.pl, po czym zmienić swoją nazwę na HubStyle (przeczytaj o tym więcej).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Razem włączamy emocje" w reklamach Energi

"Razem włączamy emocje" w reklamach Energi

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?