Krakowska firma wygrała z TVP

Firma Merkury z Krakowa wygrała w sądzie administracyjnym spór z potentatem, jakim jest Telewizja Polska

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Poszło o znak towarowy "Tik-Tak". Tak nazywał się popularny program dla dzieci emitowany przez ponad 20 lat przez telewizyjną "Jedynkę" - informuje "Dziennik Polski".

Tak samo też firma Merkury chciała nazwać... papierosy. Znak słowno-graficzny "Tik-Tak" dla programu telewizyjnego nadawanego od 1982 r. został zarejestrowany 10 lat temu, a 3 lata później rejestrację znaku słownego "Tik-Tak" uzyskał Merkury. Telewizja zaprotestowała, ale Urząd Patentowy nie dopatrzył się podstaw do unieważnienia marki Merkurego. TVP oddała więc sprawę do sądu - pisze dziennik.

Telewizja starała się udowodnić, że Merkury działał w złej wierze i chciał się podeprzeć popularnością programu dla wypromowania swoich papierosów. Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie jednak nie podzielił tych argumentów i skargę oddalił.

Sędzia Piotr Borowiecki zauważył m.in., że znacznie wcześniej zarejestrowano bardzo podobny znak dla cukierków "Tic Tac" firmy Ferrero, co świadczy o tym, że takie brzmienie oznaczenia produktu wcale nie musi się kojarzyć akurat z programem telewizyjnym - informuje "Dziennik Polski".

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Legendarny dziennikarz wraca do zdrowia po udarze i wylewie. "Mam jeszcze sporo planów"

Legendarny dziennikarz wraca do zdrowia po udarze i wylewie. "Mam jeszcze sporo planów"

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję