Lidl testuje stacje do napełniania butelek

Sieć dyskontów Lidl testuje w Wielkiej Brytanii stacje refill do napełniania butelek wielokrotnego użytku detergentami marki własnej.  Program jest realizowany we współpracy z chilijskim start-upem zrównoważonego rozwoju Algramo.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Lidl testuje stacje do napełniania butelek

W sklepie sieci Lidl w Kingswinford w West Midlands w Wielkiej Brytanii wprowadzono stację refill do napełniania butelek wielokrotnego użytku.

Specjalną butelkę wielokrotnego użytku (tzw. butelkę uzupełniającą) można kupić w sklepie Lidla. Nadaje się ona w 100 proc. do recyklingu. Butelka ta posiada inteligentny chip, który umożliwia stacji refill zakup odpowiedniej ilości danego płynu, rejestrację i rozpoznanie butelki. Gdy ta zostanie napełniona wybranym przez klienta detergentem, zostanie wydrukowany specjalny bilet z kodem kreskowym produktu, który umożliwia dokonanie zapłaty w kasie.

Klienci mogą napełniać butelki jednym z czterech rodzajów detergentu marki własnej Lidl.

Za pierwszym razem klient płaci za butelkę wielokrotnego użytku i detergent tak samo, jak za zwykłą butelkę jednorazową. To pozwala zaoszczędzić każdorazowo 20 pensów na butelce jednorazowej przy każdym kolejnym napełnieniu.

Pilotaż stacji refill potrwa pół roku. Lidl podaje, że czasie trwania tego pilotażu liczba zużytych plastikowych butelek może zmniejszyć się o 2970 sztuk.

– W Lidl wierzymy, że klient nie powinieneś płacić więcej za właściwe postępowanie. Dlatego jesteśmy szczególnie dumni z testowania tej pionierskiej technologii uzupełniania, która nie tylko pomaga klientom zmniejszyć zużycie plastiku, ale także ich cotygodniowy rachunek za zakupy – powiedział Mark Newbold, kierownik ds. CSR w Lidl GB.

W Polsce refillomaty wprowadziła w marcu tego roku sieć Carrefour - w sklepie w Galerii Mokotów można dzięki niej kupić produkty w płynie do własnych pojemników.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Nowa spółka Kanału Zero. Od sprzedaży reklam [NASZ NEWS]

Nowa spółka Kanału Zero. Od sprzedaży reklam [NASZ NEWS]

Aflofarm stawia na digital w pełnej skali. Furman o zmianach w strategii [TYLKO U NAS]

Aflofarm stawia na digital w pełnej skali. Furman o zmianach w strategii [TYLKO U NAS]

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj
Materiał reklamowy

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj

Koniec "Afryka Express", show TVN wraca do Azji. Z Izabellą Krzan w roli prowadzącej

Koniec "Afryka Express", show TVN wraca do Azji. Z Izabellą Krzan w roli prowadzącej