Lidl testuje stacje do napełniania butelek

Sieć dyskontów Lidl testuje w Wielkiej Brytanii stacje refill do napełniania butelek wielokrotnego użytku detergentami marki własnej.  Program jest realizowany we współpracy z chilijskim start-upem zrównoważonego rozwoju Algramo.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Lidl testuje stacje do napełniania butelek

W sklepie sieci Lidl w Kingswinford w West Midlands w Wielkiej Brytanii wprowadzono stację refill do napełniania butelek wielokrotnego użytku.

Specjalną butelkę wielokrotnego użytku (tzw. butelkę uzupełniającą) można kupić w sklepie Lidla. Nadaje się ona w 100 proc. do recyklingu. Butelka ta posiada inteligentny chip, który umożliwia stacji refill zakup odpowiedniej ilości danego płynu, rejestrację i rozpoznanie butelki. Gdy ta zostanie napełniona wybranym przez klienta detergentem, zostanie wydrukowany specjalny bilet z kodem kreskowym produktu, który umożliwia dokonanie zapłaty w kasie.

Klienci mogą napełniać butelki jednym z czterech rodzajów detergentu marki własnej Lidl.

Za pierwszym razem klient płaci za butelkę wielokrotnego użytku i detergent tak samo, jak za zwykłą butelkę jednorazową. To pozwala zaoszczędzić każdorazowo 20 pensów na butelce jednorazowej przy każdym kolejnym napełnieniu.

Pilotaż stacji refill potrwa pół roku. Lidl podaje, że czasie trwania tego pilotażu liczba zużytych plastikowych butelek może zmniejszyć się o 2970 sztuk.

– W Lidl wierzymy, że klient nie powinieneś płacić więcej za właściwe postępowanie. Dlatego jesteśmy szczególnie dumni z testowania tej pionierskiej technologii uzupełniania, która nie tylko pomaga klientom zmniejszyć zużycie plastiku, ale także ich cotygodniowy rachunek za zakupy – powiedział Mark Newbold, kierownik ds. CSR w Lidl GB.

W Polsce refillomaty wprowadziła w marcu tego roku sieć Carrefour - w sklepie w Galerii Mokotów można dzięki niej kupić produkty w płynie do własnych pojemników.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Startują zgłoszenia do kolejnej edycji Wirtuali – naszej nagrody dla najlepszych mediów i ludzi mediów

Startują zgłoszenia do kolejnej edycji Wirtuali – naszej nagrody dla najlepszych mediów i ludzi mediów

Duża zmiana w RASP. Komputer Świat ma trafić do struktury Business Insidera

Duża zmiana w RASP. Komputer Świat ma trafić do struktury Business Insidera

Koniec "Pogromców chaosu". Nie będzie kolejnej serii w TVN

Koniec "Pogromców chaosu". Nie będzie kolejnej serii w TVN

Tak rośnie polski rynek reklamowy. Maleje udział telewizji

Tak rośnie polski rynek reklamowy. Maleje udział telewizji

Biznes24 rozszerza tematykę. Nowy szef zapowiada więcej kobiet i zagranicy

Biznes24 rozszerza tematykę. Nowy szef zapowiada więcej kobiet i zagranicy

Nowe kanały muzyczne startują w kolejnym kraju. Wkrótce dołączy je polski operator

Nowe kanały muzyczne startują w kolejnym kraju. Wkrótce dołączy je polski operator