Mojca Tirš: Lidl w samą porę kończy kampanię z Brodnickim i Okrasą

Lidl kończy pojedynek kucharzy w samą porę. Kampania z Pascalem Brodnickim i Karolem Okrasą skutecznie zmieniła  postrzeganie marki z dyskontowego „w Lidl jest tanio” na sieć sklepów, oferujących wysokiej jakości produkty w przystępnych cenach - ocenia Mojca Tirš, creative director z agencji Cheil Poland.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Mojca Tirš: Lidl w samą porę kończy kampanię z Brodnickim i Okrasą

Polacy uświadomili sobie, że można gotować ciekawie, międzynarodowo, a do tego niedrogo. Format z kucharzami okazał się pojemny, ponieważ oparty był na jednym prostym założeniu: potyczkach kuchennych i słownych między bohaterami kampanii. Agencja zostawiła sobie spory margines na różne interpretacje głównego założenia, co pozwalało im z dużą częstotliwością tworzyć kolejne odsłony kampanii.

Po trzech latach Lidl Polska postanowił zakończyć kampanię ze słynnymi kucharzami, czemu osobiście mogę tylko przyklasnąć. Wierzę, że autorzy każdego, nawet najbardziej udanego formatu reklamowego, powinni wiedzieć, kiedy należy zejść ze sceny ze starym repertuarem i zaproponować widzom coś świeżego. Niewiele jest formatów, które bez uszczerbku znoszą więcej niż dwa, trzy lata eksploatacji. Tak jak na przykład Plus z Mumio, czy ING Bank Śląski z różnymi, opartymi na mocnych insightach, odsłonami komunikacji z Markiem Kondratem.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/branza-reklamowa-docenia-kampanie-lidla-z-okrasa-i-brodnickim-za-awans-wizerunkowy-dyskontow ##

Kampania, o której mowa, przestała już nieść ze sobą efekt świeżości, ale jednocześnie nie zaczęła jeszcze konsumentom działać na nerwy, więc to zdecydowanie dobry moment na jej zakończenie.

Pascal i Okrasa świetnie wpisali się w opanowujący polski rynek trend  gotowania. Ciekawe, czy w nowej odsłonie komunikacji równie trafnie odpowiedzą na aktualne trendy? Dotychczas było światowo, być może teraz, zgodnie z duchem czasu, nastąpi powrót do lokalności, a nawet regionalności? Czy w miejsce nowoczesnych przepisów Lidl zacznie odkrywać uroki dawno zapomnianych tradycji kulinarnych?

Mojca Tirš, creative director w Cheil Poland

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Anna Gajewska z awansem w oLIVE media

Anna Gajewska z awansem w oLIVE media

"Marka osobista" – nowy podcast w Onet Audio

"Marka osobista" – nowy podcast w Onet Audio

Emilia Metryka social media managerką w Social Lama

Emilia Metryka social media managerką w Social Lama

Skrzaty i siostra w świątecznej reklamie salonów Agata

Skrzaty i siostra w świątecznej reklamie salonów Agata

Polscy naukowcy tworzą nowy chroniony obszar w Antarktyce
Materiał reklamowy

Polscy naukowcy tworzą nowy chroniony obszar w Antarktyce

Cyberprzestępcy podszywają się pod mObywatela. Ofiar szukają w mediach społecznoścowych

Cyberprzestępcy podszywają się pod mObywatela. Ofiar szukają w mediach społecznoścowych