Netflix obniży roczne wydatki o 300 milionów dolarów

Netflix planuje w tym roku ograniczyć wydatki o 300 milionów dolarów. Jednym z powodów, dla których gigant streamingu chce obniżyć koszty, jest to, że opóźnił swoje plany walki z udostępnianiem haseł w Stanach Zjednoczonych i innych krajach. Miało się to odbyć w pierwszym kwartale roku, ale zostało przesunięte na drugi - podał „The Wall Street Journal”.

MM
MM
Udostępnij artykuł:

Na początku tego miesiąca platforma nalegała na pracowników, aby byli rozsądni w swoich wydatkach, w tym w odniesieniu do zatrudniania. Netflix oficjalnie zapewnia jednak, że nie nastąpi zamrożenie zatrudnienia ani dodatkowe zwolnienia. Netflix odmówił szczegółowego skomentowania sprawy.

Cięcie kosztów

Warto zauważyć, że chociaż Netflix planuje w tym roku obniżyć koszty o 300 milionów dolarów, liczba ta stanowi niewielki ułamek ogólnych wydatków firmy. Na przykład wydatki operacyjne Netfliksa w zeszłym roku wyniosły około 26 miliardów dolarów.

Walka z udostępnianiem haseł

Netflix bada nowe sposoby generowania przychodów. Firma rozpoczęła walkę z udostępnianiem haseł w Kanadzie, Nowej Zelandii, Portugalii i Hiszpanii na początku tego roku. W tych krajach Netflix wymaga od płacących użytkowników ustawienia głównej lokalizacji dla ich konta. Jeśli ktoś, z kim nie mieszkają, korzysta z ich konta, Netflix ostrzega go, aby „kupił dostęp dla dodatkowego użytkownika”. Netflix zezwala na maksymalnie dwóch dodatkowych subskrybentów na konto za opłatą, która różni się w zależności od kraju.

Ponadto firma uruchomiła nowy plan reklamowy o nazwie „Podstawowy z reklamami” w listopadzie ubiegłego roku. Poziom kosztuje 6,99 USD miesięcznie, czyli o 13 USD mniej niż plan Premium Netflix, prawie 9 USD mniej niż Plan Standardowy i 3 USD mniej niż Plan Podstawowy. Dzięki temu planowi Netflix konkuruje z innymi głównymi usługami przesyłania strumieniowego, które oferują opcje z reklamami, w tym Disney+, Hulu, HBO Max, Paramount+ i Peacock.

Aby obniżyć koszty, Netflix przeprowadził w zeszłym roku redukcję zatrudnienia. W maju 2022 roku firma zwolniła około 150 pracowników. Miesiąc później platforma zwolniła kolejne 300 osób, co stanowiło wówczas około 3 proc. jej siły roboczej. Następnie we wrześniu Netflix zwolnił kolejnych 30 pracowników, którzy byli częścią działu animacji.

Netflix ma globalnie 230 mln subskrybentów

Netflix nie podaje, ilu użytkowników ma w Polsce. Z danych Mediapanel wynika, że platforma, jako strona www oraz aplikacja na urządzenia mobilne i smart tv, przyciągnęła 12,92 mln polskich internautów, z których każdy spędził tam średnio 7 godzin, 10 minut i 47 sekund. Zasięg platformy wyniósł 43,55 proc.

W IV kwartale 2022 r. liczba subskrybentów Netfliksa urosła o 7,66 mln do 230,75 mln. Natomiast wzrost przychodów wyhamował do 1,9 proc., a zysk netto skurczył się z 607 do 55 mln dolarów. Współzałożyciel platformy Reed Hastings z funkcji jednego z szefów platformy przeszedł do jej rady dyrektorów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Telewizja Puls po raz kolejny wspomoże seniorów. Rusza Wigilijny Blok Reklamowy

Telewizja Puls po raz kolejny wspomoże seniorów. Rusza Wigilijny Blok Reklamowy