W tym roku Netflix uzyska do 10 mln globalnych subskrybentów korzystających z pakietu reklamowego

Według MoffettNathanson Research, Netflix uzyska 10 milionów subskrybentów - korzystających z pakietu z reklamami - na całym świecie do końca tego roku, z czego około 30 proc., czyli 3,1 miliona będzie pochodzić ze Stanów Zjednoczonych i Kanady.

MM
MM
Udostępnij artykuł:
W tym roku Netflix uzyska do 10 mln globalnych subskrybentów korzystających z pakietu reklamowego

Wzrost ten jest wolniejszy, niż wcześniej przewidywano, kiedy firma badawcza oszacowała łącznie 24 miliony subskrybentów korzystających z reklam na całym świecie.

„Zakładamy, że mniej niż 25 proc. globalnych subskrybentów korzysta z planu podstawowego [z reklamami]”, mówi analityk.

MoffettNathanson szacuje wzrost do 18,4 mln abonentów korzystających z reklam w 2024 roku i wzrost do 35,4 mln w 2027 roku, przy czym liczba abonentów korzystających z reklam w USA i Kanadzie w 2024 roku osiągnie 5,6 mln, a następnie wzrośnie do 9,1 mln w 2027 roku.

Biorąc pod uwagę, że 12 rynków oferuje pakiet z reklamami – co stanowi 60 proc. wszystkich subskrybentów brutto z reklamami – szacuje się, że „może potencjalnie pojawić się od 12 do 15 proc. subskrypcji w dowolnym roku na poziomie podstawowym z reklamami”.

Patrząc na szerszy obraz abonentów Netfliksa, firma badawcza spodziewa się, że liczba subskrybentów bez reklam — pochodzących z planu Standard (15,49 dol. za miesiąc) i planu Premium (19,99 dol. za miesiąc) — wzrośnie o 5,5 miliona w 2023 roku, osiągając poziom 235,9 mln.

Większość wzrostu liczby subskrybentów Netfliksa będzie pochodzić z terytoriów Azji i Pacyfiku.

MoffettNathanson spodziewa się, że w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie liczba abonentów bez reklam spadnie o milion – do poziomu 73,2 miliona. Silna konkurencja krajowa, a także dojrzewający rynek streamingu i CTV spowodowały spadek rynku w ciągu ostatnich dwóch lat, w porównaniu do 75,2 miliona w 2021 roku.

Netflix ma globalnie 230 mln subskrybentów

W IV kwartale 2022 r. liczba subskrybentów Netfliksa urosła o 7,66 mln do 230,75 mln. Natomiast wzrost przychodów wyhamował do 1,9 proc., a zysk netto skurczył się z 607 do 55 mln dolarów. Współzałożyciel platformy Reed Hastings z funkcji jednego z szefów platformy przeszedł do jej rady dyrektorów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Drugi sezon "8 wspaniałych" w Canal+. Premiera już dziś

Drugi sezon "8 wspaniałych" w Canal+. Premiera już dziś

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Te wywiady warto przeczytać. 10 mocnych rozmów na Święta

Te wywiady warto przeczytać. 10 mocnych rozmów na Święta