„Newsweek” nowym liderem tygodników opinii. „Wprost” lepszy od „W Sieci”

W lipcu br. nowym liderem sprzedaży wśród tygodników opinii został „Newsweek”. Większość tytułów zanotowało spadki średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej stracił „Tygodnik Do Rzeczy”. Wzrosty zanotowały „Wprost” i „Tygodnik Powszechny”.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Kierowany przez Tomasza Lisa tygodnik „Newsweek Polska”  (Ringier Axel Springer Polska) w lipcu br. zanotował średnią sprzedaż ogółem na poziomie 129 088 egz., czyli o 1,73 proc. mniejszą niż rok wcześniej. Tytułowi udało się jednak awansować z miejsca drugiego na pierwsze -  wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Trzeba dodać, iż „Newsweek Polska” od połowy września ub.r. kosztuje 5,90 zł, czyli o 90 groszy więcej niż wcześniej.

Na drugie miejsce z pierwszego spadł „Gość Niedzielny” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej „Gość Niedzielny”), a jego wynik sprzedażowy zmalał o 4,85 proc. do 128 389 egz.

Na podium znalazła się jeszcze „Polityka” (Polityka). Jej średnia sprzedaż ogółem w lipcu br. zmalała o 4,18 proc. i wyniosła 122 480 egz. Tytuł ten w połowie sierpnia ub.r. podniósł cenę z również 5 zł do 5,90 zł.##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/do-rzeczy-ostro-w-dol-w-i-polroczu-tylko-tygodnik-powszechny-na-plusie ##

Oczko niżej uplasował się „Wprost” (AWR „Wprost”), który w lipcu ub.r. był szósty. Jego średnia sprzedaż ogółem zwiększyła się najbardziej w zestawieniu, bowiem o 28,98 proc. i wyniosła 83 243 egz. „Wprost” kosztuje obecnie 5,90 zł, rok wcześniej był o 90 groszy tańszy.

Awans „Wprost” wiąże się z dobrą passą tygodnika po tym jak w czerwcu br. opublikował on taśmy z podsłuchów, co zapewniło mu rekordową sprzedaż (więcej na ten temat). Tygodnikowi Sylwestra Latkowskiego udało się wyprzedzić magazyn Jacka Karnowskiego „W Sieci” (Fratria), który spadł z lokaty czwartej na piątą. Jego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 8,69 proc. do 78 746 egz. W ciągu roku cena tego pisma wzrosła z 3,90 zł do 5,90 zł.

Jednak najwięcej - 24,64 proc. - stracił „Tygodnik Do Rzeczy” (Orle Pióro), który spadł z miejsca piątego na szóste. W lipcu br. sprzedawał się on średnio w liczbie 61 949 egz. Tytuł ten w badanym okresie kosztował 5,90 zł, niemal 2 zł więcej niż rok wcześniej.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wprost-z-rekordowa-sprzedaza-dzieki-tasmom-dane-numer-po-numerze ##

W lipcu br. w porównaniu do czerwca br. największym wzrostem wśród tygodników opinii - o 10,98 proc. - pochwalić się mógł „Newsweek Polska”. Z kolei największy spadek odnotował „Wprost” - było to 23,38 proc.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/do-rzeczy-ostro-w-dol-w-i-polroczu-tylko-tygodnik-powszechny-na-plusie ##

 

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych formy rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych