Nintendo: nie planujemy obniżek cen Wii i DS

Firma Nintendo nie planuje w bieżącym roku obniżać cen swoichkonsol do gier wideo - stacjonarnej Wii i przenośnej DS.

km
km
Udostępnij artykuł:

Na piątkowym spotkaniu z analitykami prezes japońskiej firmySatoru Iwata powiedział, że finansowe prognozy jego firmy nabieżący rok nie są oparte na obniżkach cen sprzętu - informujeserwis eFlux Media. "Nie sądzę, abyśmy potrzebowali takich obniżek"- dodał Iwata.

Nintendo Wii miała swoją premierę rynkową w listopadzie 2006roku. Od tamtego czasu firma sprzedała prawie 24 miliony konsol nacałym świecie przy niezmienionej cenie. Urządzenie kosztuje narynku amerykańskim 250 dolarów, a w Japonii 25 tysięcy jenów.

Z kolei Nintendo DS debiutowała pod koniec 2004 roku, a dwa latapóźniej na rynku pojawiła się jej nowa, cieńsza i lżejsza wersjapod nazwą Nintendo DS Lite. Jej cena wynosi 129,99 dolara w USA i16,8 tys. jenów w Japonii.

Dla porównania, firmy Sony i Microsoft już kilkakrotnie obniżałyceny swoich konsol (PlayStation 3 i Xbox 360), aby zwiększyćsprzedaż. Jak na razie jednak to produkty Nintendo cieszą sięnajwiększą popularnością.

Zdaniem Iwaty obniżki cen mogą sprawiać, że gracze, którzykupili wcześniejsze wersje urządzeń, mogą czuć się oszukani. Wedługprezesa Nintendo taki model biznesowy nie jest prawidłowy.

źródło: eFlux Media

km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Legendarny dziennikarz wraca do zdrowia po udarze i wylewie. "Mam jeszcze sporo planów"

Legendarny dziennikarz wraca do zdrowia po udarze i wylewie. "Mam jeszcze sporo planów"

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję