Paprika Studios opuszcza Grupę Viaplay

Dział produkcyjny Viaplay na Europę Środkowo-Wschodnią, czyli Paprika Studios, nie jest już częścią skandynawskiej grupy medialnej.

MM
MM
Udostępnij artykuł:
Paprika Studios opuszcza Grupę Viaplay

Wykup dokonany przez dyrektora generalnego Paprika Studios, czyli Ákosa Erdősa przywróci budapeszteńskiemu producentowi jego niezależność i równocześnie wyznaczy nowy rozdział w strategii Viaplay mającej na celu odzyskanie sił po wyniszczającym finansowo roku 2023.

O umowie dotyczącej sprzedaży Paprika Studios poinformował na początku grudnia ubiegłego roku Jørgen Madsen Lindemann, prezes i CEO Viaplay Group, w sprawozdaniu koncernu za trzeci kwartał 2023 r. Nie podał, ile wyniosła cena. Na transakcję musieli zgodzić się akcjonariusze Viaplay Group. Walne Zgromadzenie odbyło się 10 stycznia br.

Paprika Studios była częścią Viaplay od 2012 roku, początkowo dołączając do ówczesnej grupy Modern Times. Po tym, jak Viaplay zdecydowała się skoncentrować na swojej działalności w Skandynawii i Holandii oraz strategii dotyczącej treści opartej na sporcie premium, nabytych filmach i serialach oraz lokalnych produkcjach bez scenariusza, Viaplay zaoferowała kierownictwu Paprika Studios szansę odkupienia przedsiębiorstwa. Oferta wpłynęła 10 stycznia, a transakcja została sfinalizowana w piątek 19 stycznia tego roku.

Plan uzgodniony na Nadzwyczajnym Walnym Zgromadzeniu uchronił spółkę przed upadkiem, a dotychczasowe udziały zostały sprzedane. Canal+ i firma inwestycyjna PFF objęły po 29 proc. udziałów w spółce, która w 2023 r. borykała się z problemami finansowymi i była zmuszona zwolnić około jedną trzecią pracowników. Po zastąpieniu dyrektora generalnego Andersa Jensena byłym szefem MTG Jørgenem Madsenem Lindemannem firma wycofała się również z Wielkiej Brytanii, Stanów Zjednoczonych i regionu bałtyckiego oraz wstrzymała wszelkie wydatki na scenariusze oryginalne, co wcześniej było filarem jej strategii.

Paprika Studios tworzyła programy dla takich marek jak HBO Max, Netflix i RTL+, a także dla Viaplay, brytyjskiego Channel 5 i wielu europejskich nadawców. Dla polskiej widowni firma wyprodukowała „Morderczynie” obecnie dostępne zarówno w ofercie Viaplay jak i Netfliksa.

„Zmiana właściciela otworzy przed Paprika Studios nowe możliwości rynkowe. Co więcej, oprócz kontynuowania współpracy z kilkoma wiodącymi na rynku nadawcami, będziemy mogli pogłębić nasze partnerstwo z innymi międzynarodowymi platformami streamingowymi” – powiedział Erdős.

O serialu „Morderczynie” rozmawialiśmy z przedstawicielem Paprika Studios tutaj.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"

Meta będzie płacić za treści. Podpisała umowy z największymi wydawcami

Meta będzie płacić za treści. Podpisała umowy z największymi wydawcami

Oto gospodarze "Sylwestra z Dwójką" 2025. Pełna lista prowadzących [TYLKO U NAS]

Oto gospodarze "Sylwestra z Dwójką" 2025. Pełna lista prowadzących [TYLKO U NAS]

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Co mówią dane z tego tygodnia? Oto najpopularniejsze filmy i seriale Netflixa w Polsce

Co mówią dane z tego tygodnia? Oto najpopularniejsze filmy i seriale Netflixa w Polsce