Pesymistyczna prognoza dla brytyjskiego rynku reklamy od GroupM

W bieżącym roku wydatki reklamowe w tradycyjnych mediach w WielkiejBrytanii zmniejszą się o 10 procent.

km
km
Udostępnij artykuł:

To najgorszy wynik w ciągu ostatnich 17 lat i największy spadekjaki zostanie odnotowany w krajach rozwiniętych - informuje serwisBrand Republic, powołując się na najnowszy raport agencji medialnejGroupM.

Należąca do holdingu reklamowego WPP Group agencja na przyszłyrok prognozuje tutaj kolejny, 9-procentowy spadek.

Najgorzej wygląda sytuacja na rynku reklamy w prasieregionalnej, gdzie w bieżącym roku nakłady mają zmniejszyć się o19,1, a w przyszłym o 13,2 procenta. Telewizja ma zanotować spadekodpowiednio o 5,8 i 6 procent, prasa ogólnokrajowa o 8,2 i 11,6procenta, radio o 9 i 6 procent, czasopisma konsumenckie o 7,6 i8,5 procenta, a czasopisma B2B o 8 i 14 procent.

Sytuację ratuje internet, w przypadku którego wydatki reklamowezwiększą się w obecnym roku o 19,1 procenta. Dzięki temu całybrytyjski rynek reklamy zanotuje spadek o 6 procent.

Jednocześnie jednak GroupM znacząco zrewidowała swoją prognozęwzrostu dla rynku reklamy online na rok 2009: z 20 do zaledwie 3,7procenta.

źródło: Brand Republic

km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"