Polski rynek PR zmniejszy się o 30 proc. w 2009 r.

Wartość polskiego rynku PR wyniesie w bieżącym roku ok. 300 mln zł,czyli o jedną trzecią mniej niż w 2008 roku - prognozuje LibertyGroup. Firma przewiduje, że w konsekwencji dojdzie do konsolidacjiwielu agencji.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Z analiz agencji Liberty Group wynika, że cięcia wydatków nadziałania komunikacyjne sięgnęły ok. 30 proc. wśród największychpolskich firm, zwłaszcza z branży FMCG. Ponadto w agencjach publicrelations panuje tendencja do obniżania stawek wynagrodzeń zaobsługę. W konsekwencji wartość polskiego rynku PR wyniesie wbieżącym roku ok. 300 mln zł, czyli o 150 mln mniej niż w 2008 roku- prognozuje firma. Tym samym branża zmniejszy się o jedną trzecią,a nie - jak sądzono jeszcze w maju - o 15-20 proc.

Liberty Group przewiduje, że w takiej sytuacji nastąpi falakonsolidacji wśród agencji public relations. - To stwarza możliwośćpozyskiwania większych budżetów i możliwości przetrwania na rynku -uzasadnia Magda Lizurej, członek zarządu firmy.

Lepsze perspektywy rozwoju Liberty Group widzi przed firmamioferującymi monitoring prasy, przygotowywanie analiz i komunikacjęw internecie. Agencja nie przewiduje również spadku zapotrzebowaniana obsługę spółek trafiających na giełdę oraz firm z sektorafinansowego przechodzących fuzje.

tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"