Serwisy społecznościowe zabierają internautom najwięcej czasu

Amerykanie najczęściej spędzają czas w internecie, korzystając z serwisów społecznościowych - wynika z badania przeprowadzonego przez GfK.

tp
tp
Udostępnij artykuł:

Dziennie Amerykanie korzystają z internetu średnio 3 godziny i 6 minut, a więc o ponad godzinę więcej niż trzy lata temu, kiedy przeprowadzono analogiczne badanie. Czas ten w większości upływa im na korzystaniu z serwisów społecznościowych, na które przeznaczają 37 minut. Na drugim miejscu znalazła się poczta e-mail, która dziennie pochłania 33 minuty. Trzecie miejsce zajmują klipy wideo z 24 minutami.

Najmniej czasu amerykańscy internauci spędzają na przeglądaniu internetowych gazet i magazynów - średnio są to odpowiednio 6 i 3 minuty. Z badania wynika też, że 31 minut użytkownicy poświęcają na inne, niesklasyfikowane czynności.

grafika

Internet jest drugim najpopularniejszym medium w życiu mieszkańców USA. Pierwsze miejsce w dalszym ciągu zajmuje telewizja. Autorzy badania wskazują na dynamiczny wzrost popularności treści wideo w internecie. W 2010 roku średnio Amerykanie poświęcali im 10 minut dziennie, a w 2012 roku czas ten wzrósł do 24 minut. Ma to być zasługą serwisów takich jak Hulu czy Netflix, które w ramach miesięcznego abonamentu zapewniają dostęp do szerokiej bazy pełnometrażowych produkcji kinowych oraz seriali.

Badanie przeprowadziła firma badawcza GfK na próbie 5 tys. mieszkańców USA w wieku 13 - 64 lat.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Legendarny dziennikarz wraca do zdrowia po udarze i wylewie. "Mam jeszcze sporo planów"

Legendarny dziennikarz wraca do zdrowia po udarze i wylewie. "Mam jeszcze sporo planów"

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję