Spada sprzedaż dwutygodników, „Przyjaciółka” cały czas na czele (top 23)

W pierwszych trzech kwartałach 2013 roku na pozycji lidera średniej sprzedaży ogółem wśród wszystkich dwutygodników utrzymała się „Przyjaciółka”. Jedynym wzrostem pochwalić się mógł „Kaczor Donald”, a najwięcej stracił „Naj”.

mk
mk
Udostępnij artykuł:
Spada sprzedaż dwutygodników, „Przyjaciółka” cały czas na czele (top 23)
Shutterstock.com

Średnia sprzedaż ogółem poradnikowej „Przyjaciółki” (Edipresse Polska) w pierwszych trzech kwartałach 2013 roku wyniosła 373 879 egz. i w porównaniu do takiego samego okresu 2012 roku była niższa o 18,06 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Z piątego na drugie miejsce awansował telewizyjny dwutygodnik „Tele Świat” (Wydawnictwo Bauer), którego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie jednak spadła w skali roku o 2,35 proc. do 371 264 egz.

Natomiast z miejsca drugiego na trzecie spadł najpopularniejszy magazyn people, czyli „Party” (Edipresse Polska), którego średni wynik sprzedażowy w badanym okresie zmniejszył się o 19,62 proc. do poziomu 359 572 egz.

Jedynym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mógł zajmujący 21. miejsce dwutygodnik „Kaczor Donald” (Egmont Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w okresie od stycznia do września br. wzrosła bowiem o 1,11 proc. i wyniosła 26 936 egz. Rok wcześniej magazyn ten był jednak 20.

Z kolei najwięcej stracił dwutygodnik „Naj” (Wydawnictwo Bauer), do lipca ub.r. był miesięcznikiem. W pierwszych dziewięciu miesiącach br. sprzedawał się on średnio w liczbie 195 068 egz. W stosunku do analogicznego okresu rok wcześniej (od lipca do września ub.r.) jego wynik zmniejszył się o 42,85 proc. Był to jednocześnie największy spadek w zestawieniu, a „Naj” spadło z miejsca szóstego na dziewiąte.

W pierwszej dziesiątce zestawienia cztery pozycje zajęły magazyny poradnikowe, a trzy miejsca przypadły pismom z segmentu people. Ponadto w top 10 znalazły się dwa dwutygodniki telewizyjne oraz pismo z segmentu real life stories.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?