„Gazeta Pomorska” na czele sprzedaży w maju, tylko „Polska Metropolia Warszawska” na plusie

W maju br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród codziennych gazet regionalnych i lokalnych była „Gazeta Pomorska”. Prawie wszystkie tytuły odnotowały spadki sprzedaży, a najwięcej straciła „Gazeta Codzienna Nowiny”. Zyskała tylko „Polska Metropolia Warszawska”.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
„Gazeta Pomorska” na czele sprzedaży w maju, tylko „Polska Metropolia Warszawska” na plusie

Średnia sprzedaż ogółem „Gazety Pomorskiej” (Polska Press Grupa) w maju 2017 roku wyniosła 32 653 egz., czyli o 13,08 proc. mniej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugą lokatę zajął „Dziennik Zachodni” (Polska Press Grupa), którego średni wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 11,63 proc. do 31 030 egz.

Podium uzupełnia „Głos Wielkopolski” (Polska Press Grupa). Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w maju 2017 roku wyniosła 23 885 egz., po spadku o 9,97 proc.

Jedynym wzrostem - o 0,61 proc. do 2 976 egz. - pochwalić się mogła „Polska Metropolia Warszawska” (Polska Press Grupa). Dziennik ten w zestawieniu był ostatni.

Najwięcej straciła natomiast „Gazeta Codzienna Nowiny” (również Polska Press Grupa), która w rankingu spadła z miejsca 11. na 13. Średni wynik tego dziennika zmniejszył się o 22,21 proc. i ostatecznie wyniósł 12 165 egz.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/fakt-liderem-sprzedazy-w-maju-gazeta-wyborcza-o-21-proc-w-dol ##

grafika

W maju br. w porównaniu do kwietnia br. największym wzrostem wśród dzienników regionalnych pochwalić się mógł „Sport” (Ringier Axel Springer Polska) - było to 6,49 proc.

Na czele spadków znalazła się z kolei „Gazeta Lubuska” (Polska Press Grupa), która straciła 9,71 proc.

grafika

Dane dotyczą wszystkich dzienników regionalnych i lokalnych z bazy ZKDP.Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Rusza Turniej Czterech Skoczni. Gdzie oglądać?

Rusza Turniej Czterech Skoczni. Gdzie oglądać?

Canal+ stawia na filmy kinowe. Ruszyła kampania pod hasłem "Tango"

Canal+ stawia na filmy kinowe. Ruszyła kampania pod hasłem "Tango"

Republika promuje sylwestra. Zaśpiewa duet dziennikarski

Republika promuje sylwestra. Zaśpiewa duet dziennikarski

Rekord streamingu w badaniu Nielsena. Pomogły "Heweliusz" i "Stranger Things"

Rekord streamingu w badaniu Nielsena. Pomogły "Heweliusz" i "Stranger Things"

TVP blisko granicy oszczędności. Tyle ma wydać w przyszłym roku

TVP blisko granicy oszczędności. Tyle ma wydać w przyszłym roku

Ponad 800 tys. Polaków kupiło subskrypcję na buty. Modivo.club wychodzi za granicę

Ponad 800 tys. Polaków kupiło subskrypcję na buty. Modivo.club wychodzi za granicę