„Świat Wiedzy” i „Newsweek Historia” liderami w I półroczu

W pierwszym półroczu br. liderem sprzedaży ogółem w segmencie miesięczników popularnonaukowych był „Świat Wiedzy”. Z kolei wśród tytułów historycznych na pierwsze miejsce awansował magazyn „Newsweek Historia” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Średnia sprzedaż ogółem popularnonaukowego miesięcznika „Świat Wiedzy” (Wydawnictwo Bauer) w pierwszym półroczu 2018 roku wyniosła 74 771 egz. W porównaniu do pierwszego półrocza 2017 roku była ona niższa o 21,81 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugą pozycję zajął wydawany przez Grupę Burda miesięcznik „Focus”. Jego średni wynik sprzedażowy zmniejszył się o 17,46 proc. do 40 027 egz.

Wśród miesięczników o tematyce historycznej w analizowanym okresie z miejsca drugiego na pozycję lidera awansował magazyn „Newsweek Historia” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 16 523 egz., po wzroście o 9,61 proc. - jedynym wśród miesięczników popularnonaukowych i historycznych.

Na drugie miejsce spadło „W Sieci Historii” (Fratria). Średnia sprzedaż ogółem tego pisma w badanym okresie wyniosła 13 244 egz. (obniżyła się ona o 25,92 proc. - największym w zestawieniu wszystkich pism).

Trzecią pozycję zajął magazyn „Uważam Rze Historia” (Gremi Media), którego wynik sprzedażowy w pierwszym półroczu br. wyniósł 10 456 egz., po spadku o 22,73 proc.

grafika

W czerwcu 2018 roku sprzedaż ogółem lidera popularnonaukowego miesięcznika, czyli „Świata Wiedzy”, wyniosła 69 510 egz., po spadku względem czerwca 2017 roku o 18,01 proc. Z kolei wynik „Focus” wyniósł 38 894 egz., po spadku o 26,95 proc.

Wśród tytułów historycznych pozycję lidera zajął magazyn „W Sieci Historii” z 11 882 sprzedanych egz. Tytuł ten zanotował stratę wynoszącą 33,43 proc. (największą w obu segmentach). Drugi był miesięcznik „Uważam Rze Historia” (10 974 egz.; spadek o 9,92 proc.).

grafika

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem