Telemetria Polska rozpoczyna testy technik rekrutacyjnych do panelu badawczego

Zespół Telemetrii Polskiej rozpoczął fazę testów technik rekrutacyjnych do panelu badawczego w ramach prac nad nowym badaniem mediów, realizowanym przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji we współpracy z rynkiem. To kolejny etap realizacji umowy pomiędzy Instytutem Łączności a KRRiT.

NB
NB
Udostępnij artykuł:
Telemetria Polska rozpoczyna testy technik rekrutacyjnych do panelu badawczego
fot. Shutterstock.com

W październiku 2019 roku pisaliśmy o zawarciu umowy między Instytutem Łączności Państwowym Instytutem Badawczym a Krajową Radą, w ramach której ma on przeprowadzić prace badawczo-rozwojowe, dotyczące jednoźródłowych badań mediów. Wartość podpisanej z KRRiT umowy wynosiła 93 miliony złotych.

W ramach prac Instytut Łączności - PIB wybrał teraz na drodze przetargu firmę Centrum Badań Marketingowych INDICATOR do przeprowadzenia rekrutacji gospodarstw domowych metodą badawczą face to face (twarzą w twarz, bezpośrednio) w ramach eksperymentów badawczych.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-kanalow-informacyjnych-2019-rok-tvn24,7170773875935361a ##

Będzie to kolejny eksperyment badawczy obok testów rekrutacji metodą CATI (ang. computer-assisted telephone interviewing tj. wywiad telefoniczny wspomagany komputerowo) oraz CAWI (Computer-Assisted Web Interview – wspomagany komputerowo wywiad przy pomocy strony WWW, respondent wypełnia ankietę elektronicznie), który realizuje Instytut Łączności.

Michał Wigurski, dyrektor programu Telemetria Polska mówi nam, że zgodnie z ustaleniami ze stroną rynkową Krajowa Rada Radiofonii koncentruje się na technologii,  badaniu założycielskim oraz pomiarze RPD. - W ramach grupy roboczej ds. badania założycielskiego są wypracowywane z reprezentacją rynkową szczegółowe założenia realizacyjne. Ich finalizacja planowana jest na koniec września. W oparciu o umowę  zawartą pomiędzy KRRiT a Instytutem Łączności PIB zespół Telemetrii Polskiej, koncentrując się na stworzeniu testowego panelu małoskalowego, służącego do walidacji różnego rodzaju mierników, oceny ich odchyleń, testowania wag czy weryfikacji korelacji. Oparty jest on o blisko 1000 urządzeń telemetrycznych różnych dostawców technologii – objaśnia nam Michał Wigurski.

Na podstawie prototypu panelu ma powstać docelowy panel badawczy we współpracy z rynkiem. Jego wielkość ma zależeć od uzgodnień i decyzji, jakie zapadną między Telemetrią Polską a przedstawicielami biznesu mediowego.

Andrzej Olszewski, ekspert zespołu  Telemetria Polska tłumaczy portalowi Wirtualnemedia.pl, że to kolejny z cyklu zaplanowanych eksperymentów w ramach projektu Telemetria Polska. - Prowadzone działania powinny pozwolić odpowiedzieć do końca roku na pytania o to jak realizować rekrutację do docelowego panelu dla badań jednoźródłowych – stwierdza.

W 2019 roku 8,5 mln zł na program Telemetria Polska

- Bardzo intensywnie pracujemy nad zupełnie nowym standardem badań pomiaru konsumpcji mediów. Nie tylko w Polsce, ale i na świecie, wszystkie duże pracownie badawcze i właściwie każdy kraj w tej chwili prowadzi intensywne prace nad prowadzeniem pasywnych, jednoźródłowych badań konsumpcji mediów - zwrócił uwagę Kołodziejski. Jak mówił, jest to "wyzwanie i technologiczne, i organizacyjne".

Program Telemetria Polska zakłada stworzenie panelu telemetrycznego opartego na 26 tys. respondentów. Jednoźródłowy pomiar telewizji, radia i internetu ma objąć zarówno pomiar konsumpcji mediów w domu, jak i na urządzeniach przenośnych. Dodatkowo w ramach projektu ma być uruchomiony panel RPD oparty o 11 milionów gospodarstw domowych. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji pracuje wraz z rynkiem na wdrożeniem tego projektu od kwietnia 2018 roku.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/jedynka-pierwszy-raz-ponizej-5-proc-udzialu-w-sluchalnosci-a17-radio-maryja-i-radio-pogoda-tez-traca-w-gore-antyradio,7170755341530753a ##

Krótszy czas oglądania telewizji w 2019 roku

W 2019 roku liderem oglądalności wśród wszystkich widzów był Polsat, a w grupie komercyjnej TVN. Wśród głównych stacji wzrosty odnotowały TVP1 i TVP2, ale najwięcej zyskały TVP Sport, Super Polsat i TTV. Skrócił się średni czas oglądania telewizji, choć zwiększyły się wydatki reklamowe.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-programow-informacyjnych-kwiecien-2020-fakty-liderem-rekord-wiadomosci,7170708893022337a ##

W 2019 roku średni dzienny zasięg radia wyniósł 72,2 proc., a tygodniowy - 91,2 proc. Z kolei średni dobowy czas słuchania wyniósł 269 minut. Najchętniej słuchaną stacją niezmiennie było RMF FM, a sieć Eska wyprzedziła Jedynkę.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"

Blisko rekordu w "amerykańskim Lotto". Wygrał prawie 2 mld dolarów

Blisko rekordu w "amerykańskim Lotto". Wygrał prawie 2 mld dolarów

W telewizji wPolsce24 kolęda od dziennikarzy

W telewizji wPolsce24 kolęda od dziennikarzy

Laureat Pulitzera pozywa gigantów AI za naruszenie praw autorskich

Laureat Pulitzera pozywa gigantów AI za naruszenie praw autorskich

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej