Triumf zespołu z Afryki Południowej

Zwycięzcy konkursu UNICEF i Clear Channel to zespół kreatywny z Afryki Południowej. Patronem medialnym był wortal Wirtualnemedia.pl

masz
masz
Udostępnij artykuł:

Autorami zwycięskiego projektu plakatu kampanii społecznej dla UNICEF, przeznaczonego do ekspozycji na nośnikach reklamy zewnętrznej są Stuart McCreadie - copywriter     i Graeme Taylor-Warne - dyrektor kreatywny  z południowoafrykańskiej agencji reklamowej BesterBruke.                        

"Jesteśmy zaskoczeni, ale jednocześnie zachwyceni z powodu naszego zwycięstwa. Mieszkając w Afryce Południowej, gdzie liczba zarażonych jest tak duża, jesteśmy szczególnie świadomi problemów związanych z HIV /AIDS oraz wpływu choroby na nasze społeczeństwo" - powiedzieli zwycięzcy.Dzięki konkursowi na konto UNICEF wpłynęło ponad 44.000 dolarów.

W konkursie wzięło udział 300 agencji z 30 krajów. Jedną z polskich agencji była Kreacja Pro Andrzeja Pągowskiego. "Jestem plakacistą, więc uznałem, iż warto podjąć się tego trudnego społecznie, a jednocześnie ważnego tematu. Wyzwaniem był dla mnie również międzynarodowy charakter konkursu"- powiedział Andrzej Pągowski.

Zadanie konkursowe polegało na zaprojektowaniu plakatu kampanii edukacyjnej związanej z pracą UINCEF, dotyczącą kwestii HIV/AIDS. Zwycięski projekt zostanie zaprezentowany w lipcu podczas uroczystej gali. Kampania billboardowa rozpocznie się w sierpniu 2005 roku na nośnikach reklamowych Clear Channel w ponad 50 krajach na 5 kontynentach, także w Polsce. Zwycięzcy otrzymają dodatkowo nagrodę finansową w wysokości 5000 dolarów.

Poziom nadsyłanych prac - jak oceniło jury - był bardzo wysoki, a przez to wybór laureata wyjątkowo trudny. Nagrodzony projekt został wybrany ze względu na jego prostotę z jednej strony oraz siłę przekazu z drugiej. "Składamy nasze gratulacje zwycięskiemu zespołowi, za projekt plakatu o silnym i działającym na wyobraźnię przekazie" - powiedział Roger Parry - Prezes Clear Channel International.

"Ogólnoświatowa kampania outdoorowa UNICEF i Clear Channel przyczyni się w sposób znaczący do szerzenia świadomości o chorobie HIV i AIDS wśród najmłodszych, gdyż obecnie ponad połowa nowych zakażeń dotyka osób poniżej 25 roku życia." - powiedział Sir Roger Moor, Ambasador Dobrej Woli UNICEF.

Partnerem konkursu w Polsce jest SAR.

Patroni konkursu: Kreatura, Wirtualnemedia.pl

masz
Autor artykułu:
masz
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"

Meta będzie płacić za treści. Podpisała umowy z największymi wydawcami

Meta będzie płacić za treści. Podpisała umowy z największymi wydawcami

Oto gospodarze "Sylwestra z Dwójką" 2025. Pełna lista prowadzących [TYLKO U NAS]

Oto gospodarze "Sylwestra z Dwójką" 2025. Pełna lista prowadzących [TYLKO U NAS]

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Co mówią dane z tego tygodnia? Oto najpopularniejsze filmy i seriale Netflixa w Polsce

Co mówią dane z tego tygodnia? Oto najpopularniejsze filmy i seriale Netflixa w Polsce