Wirtualna Polska z 7,7 tys. inwestorów, indywidualni chcieli 6 razy więcej akcji

Akcje debiutującej na giełdzie w czwartek spółki Wirtualna Polska Holding w ofercie pierwotnej zostały sprzedane 7,4 tys. indywidualnym i 347 instytucjonalnym. W sumie inwestorzy złożyli zapisy na prawie 16 mln akcji, a sprzedanych im zostanie 9,19 mln. Redukcja zapisów objęła tylko inwestorów indywidualnych.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Wirtualna Polska z 7,7 tys. inwestorów, indywidualni chcieli 6 razy więcej akcji
fot. Shutterstock.com

Jak podała Wirtualna Polska w komunikacie, dokładnie 7 379 inwestorów indywidualnych złożyło zapisy na 8,17 mln jej akcji, a 347 inwestorów instytucjonalnych na 7,81 mln. Według ustaleń do inwestorów indywidualnych mogło trafić maksymalnie 15 proc. sprzedawanych udziałów.

Spółka zamierzała pozyskać z debiutu giełdowego ok. 100 mln zł środków z nowo wyemitowanych akcji. Ponieważ cenę jednostkową akcji ustalono na 32 zł, zdecydowała że oprócz 5,85 mln papierów należących dotychczas do funduszy inwestycyjnych Innova Capital i MCI wyemituje 3,34 mln nowych akcji, czyli łącznie do obrotu zostanie wprowadzonych 9,19 mln akcji.

W efekcie duża redukcja zapisów objęła inwestorów indywidualnych - trafiło do nich 1,38 mln papierów, czyli tylko 16,9 proc. tych, które chcieli kupić. Inwestorów instytucjonalnych redukcja zapisów nie dotyczyła.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wirtualna-polska-dzieki-srodkom-z-gieldy-chce-zwiekszyc-zasieg-i-rozwinac-reklamy-e-commerce-owe ##

Wartość sprzedanych akcji to 294,15 mln zł, z czego 187,28 mln zł trafi do Innova Capital i MCI za dotychczasowe udziały, a 106,87 mln zł do Wirtualnej Polski za nowo wyemitowane akcje. Spółka nie oszacowała jeszcze kosztów przygotowania i przeprowadzenia oferty giełdowej.

W czwartek na otwarciu sesji giełdowej cena dotychczasowych udziałów firmy wzrosła do 32,25 zł (przy obrotach wynoszących 33,2 tys. akcji), a cena nowych udziałów (PDA) do 34,88 zł (przy obrotach w wysokości 71,8 tys. akcji).

W ub.r. Wirtualna Polska Holding zanotowała 200,6 mln zł przychodów, z czego 93,9 proc. ze sprzedaży reklam (głównie display i mailingów), miała 4,1 mln zł zysku netto i wydała 66 mln zł na przejęcia (zobacz szczegóły). Według stanu na koniec roku zatrudniała na etatach 561 pracowników (w tym 101 osób w redakcjach) i współpracowała na stałe z 286 osobami (więcej na ten temat).

W lutym br. serwisy Grupy Wirtualna Polska zanotowały 15,64 mln użytkowników i 4,52 mld odsłon (według Megapanelu PBI/Gemius - zobacz jego pełne wyniki).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Były prezes TVN24 znów pracuje dla TVN. Doradza Kasi Kieli [TYLKO U NAS]

Były prezes TVN24 znów pracuje dla TVN. Doradza Kasi Kieli [TYLKO U NAS]

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy

Likwidacja stacji Paramountu. Polski oddział w końcu zabrał głos [TYLKO U NAS]

Likwidacja stacji Paramountu. Polski oddział w końcu zabrał głos [TYLKO U NAS]

Szefowa social mediów odchodzi z Kanału Zero

Szefowa social mediów odchodzi z Kanału Zero

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń
Materiał reklamowy

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń

Powstała konkurencja dla otoMoto. Stoi za nią m.in. znany youtuber

Powstała konkurencja dla otoMoto. Stoi za nią m.in. znany youtuber