WPP do 2020 wyeliminuje plastikowe jednorazówki ze swoich agencji

Holding reklamowy WPP do 2020 roku wykluczy z użycia jednorazowe produkty z plastiku we wszystkich swoich agencjach i biurach na świecie. To efekt podpisanego właśnie przez firmę porozumienia o gospodarce tworzywami sztucznymi pod przewodnictwem ONZ i fundacji Ellen MacArthur.

jd
jd
Udostępnij artykuł:

Do końca 2020 roku w trzech tysiącach agencji należących do WPP wycofane z użycia będą wszystkie jednorazowe produkty z plastiku, takie jak butelki, kubki, sztućce i słomki. Ponadto firmy z WPP zobowiązały się do edukacji konsumentów w zakresie zmiany podejścia do plastikowych opakowań i stworzenia systemów recyklingu tworzyw sztucznych. Agencje będą także pracować nad nowymi rozwiązaniami dotyczącymi opakowania produktów.

WPP przystąpiło właśnie do New Plastics Economy Global Commitment, porozumienia ONZ i fundacji Ellen MacArthur. Dokument zobowiązuje sygnatariuszy do wspierania wizji gospodarki o zamkniętym obiegu dla tworzyw sztucznych, w której nie są wytwarzane dodatkowe odpady. Porozumienie podpisały już Colgate-Palmolive, Danone, Johnson & Johnson, Mars, Nestlé, PepsiCo, SC Johnson, The Coca-Cola Company i Unilever.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/holding-wpp-zapowiada-zwolnienie-3-5-tys-osob-uproszczenie-struktury-i-oferty-oraz-nowe-inwestycje ##

“Unpack the Problem”

Jednym z pierwszych partnerów WPP przy wdrożeniu planów jest Facebook. Latem koncern zorganizuje serię spotkań kreatywnych “Unpack the Problem”, na których będą omawiane konkretne rozwiązania, które pomogą rozwiązać problem z plastikowymi odpadami.

- Nasz branża ma ogromną kolektywną siłę, by wprowadzać zmiany na lepsze, ale nasze wysiłki muszą zacząć się w domu. Wycofanie plastiku i jednorazowych produktów z tego tworzywa to dopiero pierwszy krok. Ludzie oczekują od koncernów odpowiedzialnych działań i pomocy, by sami mogli żyć w sposób bardziej zrównoważony - powiedział Mark Read, CEO WPP.

Do sieci WPP należą m. in. Ogilvy, GroupM, VMLY&R, Hill+Knowlton Strategies, Grey, Wunderman Thompson, Mindshare, Mediacom, Wavemaker, Kantar.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Legendarny dziennikarz wraca do zdrowia po udarze i wylewie. "Mam jeszcze sporo planów"

Legendarny dziennikarz wraca do zdrowia po udarze i wylewie. "Mam jeszcze sporo planów"

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję