„Wprost”: SkładyWęgla.pl więcej reklamowały się m.in. w TVP, „Fakcie” i Radiu ZET

Wydawca „Wprost” podkreśla, że spółka SkładyWęgla.pl, której współwłaściciel został zatrzymany w związku z tzw. aferą nagraniową wywołaną publikacjami tygodnika, na reklamę we „Wprost” w ub.r. wydała 1,4 mln zł, o wiele mniej niż m.in. w Telewizji Polskiej, „Fakcie” i Radiu ZET.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

We wtorek ABW w ramach dochodzenia w sprawie tzw. afery nagraniowej zatrzymała Marka Falentę, głównego akcjonariusza spółki SkładyWęgla.pl, od grudnia ub.r. kontrolującego 40 proc. jej udziałów. Według „Pulsu Biznesu” Falenta mógł być związany z grupą zamieszaną w podsłuchiwanie czołowych polityków rządu i przekazanie tych nagrań dziennikarzowi Piotrowi Nisztorowi, w efekcie czego ostatecznie ukazały się one we „Wprost” (przeczytaj więcej na ten temat).

Niektórzy dziennikarze i komentatorzy we wpisach na portalach społecznościowych zwrócili uwagę, że we „Wprost” w okresie zimowym często ukazywały się reklamy SkładówWęgla.pl. Ponadto wrzucali link do zamieszczonego w tygodniku w listopadzie ub.r. artykułu „Miliony z węgla” w pozytywnym świetle opisującego założyciela i działalność tej firmy.

W odpowiedzi wydawca „Wprost” opublikował w środę komunikat, w którym prezentuje dane o całościowych wydatkach reklamowych SkładówWęgla.pl w ub.r. oraz od stycznia do maja br. Okazuje się że w ub.r. cennikowy budżet marketingowy firmy (według obliczeń Kantar Media, nieuwzględniających internetu) wyniósł 56,85 mln zł, z czego tylko 1,44 mln zł kosztowały reklamy we „Wprost”. Natomiast aż 24,2 mln zł spółka przeznaczyła na promocję w TVP1 i TVP2, 6 mln zł - w „Fakcie”, a 5,7 mln zł - w Radiu ZET. W br. „Wprost” nie opublikował już żadnej reklamy SkładówWęgla.pl. Wśród tygodników najwięcej na promowaniu tej firmy - 4,64 mln zł w ub.r. i 1,04 mln zł w br. - zarobił „Telemagazyn”, tv guide dołączany do dzienników regionalnych wydawanych przez Polskapresse.

grafika

W kwietniu br. średnia sprzedaż ogółem „Wprost” wynosiła 51 660 egz. (według danych ZKDP - zobacz wyniki wszystkich tygodników opinii). Przy czym ostatnie dwa numery tygodnika, ze stenogramami podsłuchanych rozmów polityków, sprzedały się błyskawicznie: poprzedni w nakładzie 163 tys. egz., a obecny - 300 tys. (więcej na ten temat).

W I kwartale br. „Wprost” cennikowo zarobił z reklam 26,8 mln zł (według danych Kantar Media - zobacz szczegóły).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co Polacy oglądają na streamingach? TOP10 filmów i show w HBO MAX z tego tygodnia

Co Polacy oglądają na streamingach? TOP10 filmów i show w HBO MAX z tego tygodnia

Jeszcze więcej światłowodu w Orange Polska. Zakup za 1,5 mld zł

Jeszcze więcej światłowodu w Orange Polska. Zakup za 1,5 mld zł

Krótki alarm w Republice. Sakiewicz o awariach emisji

Krótki alarm w Republice. Sakiewicz o awariach emisji

Allegro ma z czego pożyczać kupującym. Nowa umowa z bankiem

Allegro ma z czego pożyczać kupującym. Nowa umowa z bankiem

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

InPost wygrał w sądzie ws. przejęcia. Dokumenty okazały się fałszywe

InPost wygrał w sądzie ws. przejęcia. Dokumenty okazały się fałszywe