Poczta Polska zmniejszyła stratę

Poprawa rentowności, wzrost przychodów i znaczące ograniczenie straty – pisze poniedziałkowa „Rzeczpospolita” o wynikach finansowych Poczty Polskiej za 2024 r.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:

Poczta Polska, zatrudniająca obecnie ponad 50 tys. osób, przespała okres transformacji rynku pocztowego i kurierskiego. W dół ciągnęło ją złe zarządzanie, ale również decyzje polityczne, np. uwikłanie spółki w organizację wyborów kopertowych w czasie pandemii” – czytamy w „Rzeczpospolitej”.

Gazeta dodała, że w efekcie w 2023 r. „Poczta Polska odnotowała rekordowe straty”, a w ubiegłym roku spółka „poprawiła jednak kluczowe wskaźniki”.

„Strata netto zmniejszyła się o ponad 408 mln zł, z 621 mln zł do 213 mln zł. Poczta Polska nie ukrywa, że znacząca poprawa wyników była możliwa nie tylko dzięki dyscyplinie kosztowej, ale i uzyskaniu notyfikacji Komisji Europejskiej dla dopłat do usługi powszechnej. W rezultacie spółka otrzymała 749 mln zł rekompensaty z tytułu świadczenia usługi powszechnej w latach 2021–2022” – informuje „Rzeczpospolita”.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Legendarny dziennikarz wraca do zdrowia po udarze i wylewie. "Mam jeszcze sporo planów"

Legendarny dziennikarz wraca do zdrowia po udarze i wylewie. "Mam jeszcze sporo planów"

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję