Zmarła aktorka z kultowego sitcomu

W wieku 87 lat zmarła amerykańska aktorka Loretta Swit, znana przede wszystkim z roli w serialu komediowym "M*A*S*H". O śmierci aktorki poinformował w piątek jej rzecznik Harlan Boll.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Zmarła aktorka z kultowego sitcomu
Loretta Swit w serialu „M*A*S*H”, fot. screen z youtube’a

Boll poinformował także, że Swit zmarła w swym domu w Nowym Jorku, prawdopodobnie z przyczyn naturalnych.

Aktorka urodziła się w 1937 roku w mieście Passaic w stanie New Jersey jako Loretta Jane Szwed, jej rodzice mieli polskie korzenie.

Loretta Swit jako mjr Margaret „Gorące Wargi” Houlihan w „M*A*S*H”

Karierę aktorską rozpoczęła w teatrze, później pojawiała się w produkcjach telewizyjnych, jednak popularność przyniosła jej dopiero rola twardej, ale też inteligentnej i wrażliwej major Margaret "Gorące Wargi" Houlihan w serialu "M*A*S*H", jednym z najbardziej udanych i cenionych seriali w historii amerykańskiej telewizji.

Serial, który emitowano w latach 1972-1983, przedstawiał życie personelu medycznego za linią frontu w czasie wojny koreańskiej. Swit wystąpiła niemal we wszystkich ponad 250 odcinkach. Finałowy odcinek przyciągnął 28 lutego 1983 roku ponad 100 milionów widzów.

Za tę rolę Loretta Swit była dziesięć razy nominowana do nagrody Emmy w kategorii "Najlepsza aktorka drugoplanowa w serialu komediowym", zdobywając dwie nagrody.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa spółka Kanału Zero. Od sprzedaży reklam [NASZ NEWS]

Nowa spółka Kanału Zero. Od sprzedaży reklam [NASZ NEWS]

Aflofarm stawia na digital w pełnej skali. Furman o zmianach w strategii [TYLKO U NAS]

Aflofarm stawia na digital w pełnej skali. Furman o zmianach w strategii [TYLKO U NAS]

Koniec "Afryka Express", show TVN wraca do Azji. Z Izabellą Krzan w roli prowadzącej

Koniec "Afryka Express", show TVN wraca do Azji. Z Izabellą Krzan w roli prowadzącej

3 kanały z koncesjami KRRiT. Regulator zaakceptował wniosek Kanału Zero TV

3 kanały z koncesjami KRRiT. Regulator zaakceptował wniosek Kanału Zero TV

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj
Materiał reklamowy

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj

Reklama zewnętrzna dociera do 89 proc. Polaków. Liderem niezmiennie AMS

Reklama zewnętrzna dociera do 89 proc. Polaków. Liderem niezmiennie AMS