Organizatorzy i partnerzy zimowych igrzysk Milano Cortina 2026 wchodzą w finałowy etap przygotowań. Występ Mariah Carey ma podkreślić popkulturową oprawę otwarcia 6 lutego i poszerzyć uwagę poza same zawody. Kluczowi sponsorzy stawiają na doświadczenia, twórców internetowych i szeroką dystrybucję treści.
Airbnb przygotowało ofertę doświadczeń prowadzonych przez sportowców w 15 dyscyplinach i w siedmiu krajach. W programie są m.in. wydarzenia z łyżwiarstwem figurowym, curlingiem, hokejem i narciarstwem alpejskim, a także spotkania z legendami. Zapowiedziano możliwość oglądania zawodów ze znanymi sportowcami, co ma podbić zainteresowanie fanów.
Coca-Cola zapowiada w Mediolanie Coca-Cola Pavilion oraz strefę Athlete365 × Powerade Mind Zone. W ofercie znajdą się sesje uważności, ćwiczenia oddechowe, arteterapia i wizualizacje VR z udziałem specjalistów zdrowia psychicznego. Firma podkreśla wsparcie dobrostanu zawodników, wychodząc poza klasyczny fan engagement.

Branża odzieżowa łączy działania wizerunkowe z handlem. Ralph Lauren ponownie ubierze reprezentację USA na ceremonie otwarcia i zamknięcia. Kolekcje – od wełnianych, zimowych sylwetek po te inspirowane narciarstwem – trafiły już do sprzedaży detalicznej. Columbia Sportswear dostarczy stroje reprezentacji curlingu USA i po raz pierwszy zaoferuje repliki kibicom.
Więcej o igrzyskach w social mediach
Według doniesień medialnych NBCUniversal wskrzesi kolektyw twórców znany z igrzysk w Paryżu. Współpraca z YouTube, Meta i TikTok obejmie ponad 20 twórców. W 2024 r. wygenerowali ok. 300 mln odsłon; teraz dołączą m.in. ATFrenchies, Molly Carlson, Matthew Meager, komicy Matt Rogers i Bowen Yang oraz podcasterka Kylie Kelce. Ma to wzmocnić zasięgi treści z Milano Cortina 2026.
Sektor podróży i płatności szykuje się na wzrost zainteresowania. Visa prognozuje wzrost ruchu międzynarodowego wraz z finalizowaniem planów kibiców.

Według mediów amerykańscy kibice płacą średnio 2,1 tys. dol. za bilet, a największe zainteresowanie wyszukiwaniami w USA wykazują mieszkańcy Kolorado, Vermont i Alaski.
Włochy przygotowują infrastrukturę dla "najbardziej rozproszonej geograficznie olimpiady w historii" na obszarze 22 tys. km kw. Główne ośrodki to Mediolan i Cortina d'Ampezzo oraz areny w Valtellinie i Val di Fiemme; zamknięcie ma odbyć się w Weronie. Szacunki mówią o wpływie na gospodarkę rzędu 2,9 mld euro, ok. 13 tys. miejsc pracy i ponad 2 mln odwiedzających.











