„Newsweek” i „Wprost” mocno w górę, „Przyjaciółka”, „Tele Tydzień” i „Viva!” w dół

W październiku br. polskie magazyny cennikowo zarobiły z reklam minimalnie mniej niż rok wcześniej. Najbardziej wzrosły wpływy reklamowe „Newsweeka” i „Wprost”, a najbardziej spadły w przypadku „Przyjaciółki”, „Tele Tygodnia” i „Vivy!”.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Cennikowe wpływy reklamowe polskich czasopism były w październiku br. o 0,2 proc. mniejsze niż rok wcześniej – wynika z danych firmy Kantar Media przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl. Przy czym zarabiające najwięcej z reklam tygodniki opinii znacząco zwiększyły w skali roku te przychody. W przypadku „Newsweeka Polska” (Axel Springer Polska) wzrost wyniósł 45,8 proc., w przypadku „Polityki” (Polityka Spółdzielnia Pracy) – 17,2 proc., a w przypadku „Wprost” (AWR Wprost) – 40,9 proc. Ten ostatni tytuł zwiększa przychody reklamowe kolejny miesiąc z rzędu – we wrześniu zarobił z tego tytułu 20,2 proc. więcej niż rok wcześniej (szczegóły na ten temat), a w sierpniu – aż 72,6 proc. więcej (szczegóły).

Z drugiej strony wpływy reklamowe dwutygodnika „Przyjaciółka” (Edipresse Polska) były o 28,6 proc. mniejsze niż w październiku ub.r. Kilkunastoprocentowe spadki tych przychodów zanotowały „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) i dwutygodnik „Viva!” (Edipresse Polska) – odpowiednio 15 proc. i 13,2 proc. Z kolei wśród miesięczników „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) zarobił z reklam 7,8 proc. mniej niż rok wcześniej, a „Claudia” (G+J Polska) – 3,1 proc. mniej.

Z najważniejszych czasopism dla kobiet wzrosty wpływów reklamowych w skali roku zanotowały jedynie tygodnik „Gala” (G+J Polska) i dwutygodnik „Party. Życie Gwiazd” (Edipresse Polska) – odpowiednio 19,8 proc. i 11,6 proc.

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim