Cennikowe wpływy reklamowe polskich czasopism były w październiku br. o 0,2 proc. mniejsze niż rok wcześniej – wynika z danych firmy Kantar Media przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl. Przy czym zarabiające najwięcej z reklam tygodniki opinii znacząco zwiększyły w skali roku te przychody. W przypadku „Newsweeka Polska” (Axel Springer Polska) wzrost wyniósł 45,8 proc., w przypadku „Polityki” (Polityka Spółdzielnia Pracy) – 17,2 proc., a w przypadku „Wprost” (AWR Wprost) – 40,9 proc. Ten ostatni tytuł zwiększa przychody reklamowe kolejny miesiąc z rzędu – we wrześniu zarobił z tego tytułu 20,2 proc. więcej niż rok wcześniej (szczegóły na ten temat), a w sierpniu – aż 72,6 proc. więcej (szczegóły).
Z drugiej strony wpływy reklamowe dwutygodnika „Przyjaciółka” (Edipresse Polska) były o 28,6 proc. mniejsze niż w październiku ub.r. Kilkunastoprocentowe spadki tych przychodów zanotowały „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) i dwutygodnik „Viva!” (Edipresse Polska) – odpowiednio 15 proc. i 13,2 proc. Z kolei wśród miesięczników „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) zarobił z reklam 7,8 proc. mniej niż rok wcześniej, a „Claudia” (G+J Polska) – 3,1 proc. mniej.

Z najważniejszych czasopism dla kobiet wzrosty wpływów reklamowych w skali roku zanotowały jedynie tygodnik „Gala” (G+J Polska) i dwutygodnik „Party. Życie Gwiazd” (Edipresse Polska) – odpowiednio 19,8 proc. i 11,6 proc.











