Nie bądź leszczem, wygraj z kleszczem!

W kwietniu i maju 2009 Media Contacts przeprowadziło dla Frontlineniestandardową kampanię pod hasłem "Zabij kleszcza", docierając doponad 15 milionów polskich internautów i generując niemal 138milionów kontaktów z reklamą.

Media Contacts
Media Contacts
Udostępnij artykuł:

Opis sytuacji:Na rynku produktów dla zwierząt panuje ostra konkurencja. Dotyczyto szczególnie preparatów do pielęgnacji i ochrony przed pchłami ikleszczami, które cechuje wysoka sezonowość. Dodatkowo, badaniawykazały, iż dla właścicieli psów i kotów marka produktu nie graroli. Tego typu preparaty są bowiem nabywane rzadko (raz lub dwarazy w roku) a nabywcy nie są lojalni wobec marki.

Wyzwanie:Celem działań był wzrost świadomości produktów sprzedawanych podmarką Frontline (preparaty dla zwierząt domowych przeciw pchłom,kleszczom i wszołom), co pociągnęłoby za sobą wzrost sprzedaży.Dodatkowym celem było pozyskanie bazy 10 tysięcy adresówe-mail.

Pomysł:W kampanii postawiono przede wszystkim na interakcję z markąpoprzez rozrywkę, aby jak najskuteczniej zwiększyć jej świadomość wgrupie docelowej. Kolejnym elementem było wywołanie pozytywnychemocji i wzbudzenie sympatii do marki, dzięki czemu miała się staćbardziej rozpoznawalna i zapamiętywana. Kluczem było wyróżnieniesię, aby w momencie podejmowania decyzji, nabywcy wybieralipreparaty Frontline, a nie marek konkurencyjnych.

Realizacja:W kampanii wykorzystano zarówno media zasięgowe (portalspołecznościowy Nasza-Klasa, Gazeta.pl, wyszukiwarkę Google), jakrównież strony niszowe, dedykowane miłośnikom psów i kotów.Specjalnie do celów kampanii uruchomiony został kanał z filmamipromocyjnymi Frontline w serwisie youtube. Wykorzystano takżereklamę video w Google oraz działania z zakresu mobile marketing(reklamy kierowane na telefony komórkowe). Ponadto, stworzonazostała gra flashowa "Zabij kleszcza" (www.zabijkleszcza.pl/gra), wktórej zadaniem gracza było unicestwianie pcheł i kleszczy, aby niedostały się na sierść pupila - dla najlepszych graczy ufundowanonagrody w postaci karmy dla psów i kotów.

Rezultaty:Kampania cieszyła się bardzo dużym zainteresowaniem iprzychylnością internautów - działania reklamowe znalazły oddźwiękw postaci licznych wpisów użytkowników na blogach i forach. Owysokiej skuteczności kampanii świadczą także rekordowe wskaźnikiCTR, przekraczające kilkadziesiąt razy średnią dla kampaniidisplayowych. Za opracowanie wszystkich kreacji odpowiedzialna byłaagencja 62weeks.W wyniku działań online stronę firmową Frontline (www.zabijkleszcza.pl) odwiedziłoponad 3 miliony Internautów. Ponad 500 tysięcy zagrało w gręreklamową, a 110 tysięcy zostawiło swoje adresy e-maildziesięciokrotnie przekroczyło pierwotny cel. Do dużego sukcesukampanii przyczyniło się niestandardowe podejście do planowaniamediów oraz nawiązanie interakcji z użytkownikami. Pozabezpośrednimi celami kampanii - czyli wzrostem świadomości markioraz stworzeniem bazy potencjalnych klientów- udało się podwoićsprzedaż w stosunku do analogicznego okresu w roku 2008.

Media Contacts
Autor artykułu:
Media Contacts
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online