O 59 proc. wzrosły wydatki na reklamę w kanałach tematycznych

W I półroczu br. wydatki reklamowe w kanałach tematycznych były o ponad 50 proc. większe niż rok wcześniej – wynika z danych MPG i Starlinka. Najwięcej zyskały At Media i Discovery.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:

Od stycznia do czerwca bieżącego roku na reklamę w telewizyjnych kanałach tematycznych wydano w Polsce 306 mln zł – wynika z danych domu mediowego Starlink. – Szacujemy, że wartość reklamy w kanałach tematycznych urosła w pierwszym półroczu aż o 59 proc. w stosunku do 8,5 proc. wzrostu dla rynku telewizyjnego, zaś ich udział w wydatkach na reklamę telewizyjną zwiększył się z 11 proc. do 16 proc. – opisuje Lidia Kacprzycka, dyrektor zarządzająca Starlinka. Tym samym telewizyjne stacje tematyczne zanotowały w minionym półroczu zdecydowanie najwyższe wzrosty wpływów reklamowych – kolejne pod tym względem internet i kina zyskały reklamowo, odpowiednio, 23,1 proc. i 18,3 proc. (więcej). – Wydaje się, iż rosnące wykorzystanie tańszych stacji tematycznych, sponsoring oraz coraz większa aktywność reklamowa w tańszych okresach to sposoby na korektę inflacji, a dla niektórych marek sposób na zaistnienie w telewizji – zaznacza Lidia Kacprzycka.

Z kolei dane domu mediowego MPG pokazują, że w I półroczu bieżącego roku w kanałach tematycznych wyemitowano o ponad 50 proc. GRP więcej niż rok wcześniej, podczas gdy cztery główne stacje telewizyjne zyskały pod tym względem tylko 2 proc. Największy wzrost liczby GRP zanotowały kanały obsługiwane przez At Media.

grafika

Krzysztof Mocek, partner w domu mediowym Mindshare, podkreśla, że polscy marketerzy już jakiś czas temu przekonali się do lokowania budżetów reklamowych w stacjach tematycznych. – Już w ubiegłym roku kanały z pakietu At Media miały w całkowicie wypełnione bloki reklamowe i niejednokrotnie trudno było wykupić w nich spoty – opisuje. Zdaniem Mocka duży wzrost wpływów reklamowych wszystkich stacji tematycznych wynika z tego, że systematycznie zyskują one na udziale w ogólnej widowni telewizyjnej. – Nic nie wskazuje, żeby ten trend miał się w najbliższym czasie odwrócić – przekonuje Mocek. – Uważam, że w ciągu najbliższych dwóch lat kanały tematyczne przekroczą poziom 20 proc. udziałów w polskim rynku reklamy telewizyjnej. – dodaje.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"