PBI/Gemius - nowe badanie polskiego internetu. Ponad 125 tys. panelistów

PBI i Gemius na początku przyszłego tygodnia udostępnią pierwsze wyniki nowego badania internetu PBI/Gemius za maj br. Obejmą one statystyki z podziałem na typy urządzeń, z poszczególnych dni oraz dla sieci reklamowych, natomiast na razie niedotyczących aplikacji mobilnych oraz treści audio i wideo.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
PBI/Gemius - nowe badanie polskiego internetu. Ponad 125 tys. panelistów
Marcin Pery, wiceprezes Gemiusa

We wtorek wspólnicy PBI, czyli najwięksi polscy wydawcy internetowi, zdecydowali się zakończyć współpracę z GfK przy realizacji badania odwiedzalności w polskim internecie (firmie przez pięć miesięcy nie udało się udostępnić wyników jej pomiaru). Jednocześnie wrócono do współpracy z Gemiusem, który przez ponad 10 lat - do końca ub.r. - realizował na zlecenie PBI badanie Megapanel.

Nowe badanie Gemiusa łączy pomiar site-centric i user-centric. Pomiarem site-centric jest objętych ponad 3 tys. stron internetowych. W badaniu user-centric bierze udział ponad 125 tys. użytkowników, których profil jest reprezentatywny dla struktury polskich internautów w wieku 7 lat i więcej (według badania NetTrack Millward Brown).

W badaniu będą stosowane wskaźniki: liczba internautów, zasięg, czas spędzany na witrynach i liczba odsłon oraz wskaźniki pochodne. Dostępne są też dane demograficzne dotyczące użytkowników

Statystyki będą podawane z poszczególnych dni oraz całych miesięcy dla grup, domen i serwisów. Wydawcom i marketerom będą przekazywane za pomocą licencjonowanego oprogramowania Gemius Explorer. W czwartek po południu udostępniono już pierwsze statystyki, ze środy dla klientów mających do niego dostęp. W przyszłym tygodniu mają zostać podane wyniki z maja.

Wyniki będą podawane nie tylko zbiorczo, lecz również dla każdego z typów urządzeń: komputerów, smartfonów i tabletów. Ponadto odwiedzalność na komputerach będzie dzielona na tę realizowaną z domowych komputerów i komputerów w pracy. Dane będą też określane dla poszczególnych sieci reklamowych.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/gfk-zaskoczony-wypowiedzeniem-umowy-przez-pbi-jeszcze-wczoraj-dyskutowalismy ##

PBI i Gemius ustaliły harmonogram, zgodnie z którym w kolejnych miesiącach w badaniu pojawią się kolejne elementy: pomiar treści audio i wideo (stream) oraz aplikacji mobilnych, a także dostęp do danych w formacie API.

- Polska jest pierwszym krajem, w którym publikujemy wyniki dzienne dla wszystkich witryn internetowych na wszystkich platformach (komputery stacjonarne używane w domu, komputery w pracy, smartphony, tablety) wraz z informacją o łącznej liczbie internautów, przy uwzględnieniu współoglądalności pomiędzy platformami - podkreśla Marcin Pery, wiceprezes Gemiusa.

Firma po utracie z końcem ub.r. zlecenia od PBI kontynuowała swoje badanie gemiusAudience. W kwietniu oprócz statystyk odwiedzalności na komputerach, smartfonach i tabletach wprowadziła w nim wynik łącznego zasięgu serwisów i grup stron, natomiast w maju uruchomiła stronę z aktualizowanymi na bieżąco danymi o odwiedzalności z ostatnich dni i tygodni oraz z prognozami na najbliższy czas.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/onet-przed-allegro-i-wp-youtube-slabo-w-mobile-u-top50-serwisow-na-komputerach-smartfonach-i-tabletach ##

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"