We wtorek wspólnicy PBI, czyli najwięksi polscy wydawcy internetowi, zdecydowali się zakończyć współpracę z GfK przy realizacji badania odwiedzalności w polskim internecie (firmie przez pięć miesięcy nie udało się udostępnić wyników jej pomiaru). Jednocześnie wrócono do współpracy z Gemiusem, który przez ponad 10 lat - do końca ub.r. - realizował na zlecenie PBI badanie Megapanel.
Nowe badanie Gemiusa łączy pomiar site-centric i user-centric. Pomiarem site-centric jest objętych ponad 3 tys. stron internetowych. W badaniu user-centric bierze udział ponad 125 tys. użytkowników, których profil jest reprezentatywny dla struktury polskich internautów w wieku 7 lat i więcej (według badania NetTrack Millward Brown).
W badaniu będą stosowane wskaźniki: liczba internautów, zasięg, czas spędzany na witrynach i liczba odsłon oraz wskaźniki pochodne. Dostępne są też dane demograficzne dotyczące użytkowników

Statystyki będą podawane z poszczególnych dni oraz całych miesięcy dla grup, domen i serwisów. Wydawcom i marketerom będą przekazywane za pomocą licencjonowanego oprogramowania Gemius Explorer. W czwartek po południu udostępniono już pierwsze statystyki, ze środy dla klientów mających do niego dostęp. W przyszłym tygodniu mają zostać podane wyniki z maja.
Wyniki będą podawane nie tylko zbiorczo, lecz również dla każdego z typów urządzeń: komputerów, smartfonów i tabletów. Ponadto odwiedzalność na komputerach będzie dzielona na tę realizowaną z domowych komputerów i komputerów w pracy. Dane będą też określane dla poszczególnych sieci reklamowych.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/gfk-zaskoczony-wypowiedzeniem-umowy-przez-pbi-jeszcze-wczoraj-dyskutowalismy ##
PBI i Gemius ustaliły harmonogram, zgodnie z którym w kolejnych miesiącach w badaniu pojawią się kolejne elementy: pomiar treści audio i wideo (stream) oraz aplikacji mobilnych, a także dostęp do danych w formacie API.

- Polska jest pierwszym krajem, w którym publikujemy wyniki dzienne dla wszystkich witryn internetowych na wszystkich platformach (komputery stacjonarne używane w domu, komputery w pracy, smartphony, tablety) wraz z informacją o łącznej liczbie internautów, przy uwzględnieniu współoglądalności pomiędzy platformami - podkreśla Marcin Pery, wiceprezes Gemiusa.
Firma po utracie z końcem ub.r. zlecenia od PBI kontynuowała swoje badanie gemiusAudience. W kwietniu oprócz statystyk odwiedzalności na komputerach, smartfonach i tabletach wprowadziła w nim wynik łącznego zasięgu serwisów i grup stron, natomiast w maju uruchomiła stronę z aktualizowanymi na bieżąco danymi o odwiedzalności z ostatnich dni i tygodni oraz z prognozami na najbliższy czas.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/onet-przed-allegro-i-wp-youtube-slabo-w-mobile-u-top50-serwisow-na-komputerach-smartfonach-i-tabletach ##











