Polskie Radio chce wydać więcej na inwestycje. Trwa kilka remontów

W br. Polskie Radio planuje wydatki inwestycyjne w kwocie prawie 42 mln zł brutto. W ub.r. nadawca zamierzał przeznaczyć w tym zakresie 38,96 mln zł, a ostatecznie nakłady wyniosły 23,75 mln zł.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

W budżecie Polskiego Radia na 2023 roku zapisano nakłady inwestycyjne w wysokości 41,79 mln zł brutto. Wydatki są podzielone na trzy główne obszary:- wydatki na środki trwałe w budowie: 26,27 mln zł,- zakup gotowych dóbr (w tym rezerwa): 6,17 mln zł,- zakup wartości niematerialnych i prawnych: 9,35 mln zł.

Między innymi w efekcie tych inwestycji ma zwiększyć się wartość aktywów należących do publicznego nadawcy. Zaplanowano, że wycena środków trwałych (czyli sprzętu, budynków i nieruchomości) zwiększy się ze 103,42 do 110,05 mln zł, a tych w budowie (czyli w trakcie zamawiania lub remontów) - z 5,13 do 26,26 mln zł. Natomiast wartości niematerialne i prawne mają zmaleć z 20,04 do 16,11 mln zł.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/absolutorium-polskie-radio-kto-przyznaje,7169508158679169a ##

Z kolei aktywa obrotowe spółki mają zmniejszyć się z 39,23 do 26,44 mln zł. Na koniec ub.r. nadawca miał 20,1 mln zł krótkoterminowych aktywów finansowych (czyli głównie pieniędzy na rachunkach i lokatach), za rok ma to być tylko 3,59 mln zł.

grafika

Dużo mniej na remonty

W ub.r. inwestycje kosztowały Polskie Radio 23,75 mln zł, dużo poniżej planu wynoszącego 38,96 mln zł. W zakresie środków trwałych w budowie (czyli przede wszystkim remontów i budów) zamierzano wydać 18,59 mln zł, a ostatecznie nakłady wyniosły ponad dwa razy mniej - 7,39 mln zł.

Od czterech lat trwa przebudowa i remont poddasza budynku spółki przy ul. Myśliwieckiej, koszt poszerzonych robót i materiałów wyznaczono jesienią ub.r. na maksymalnie 13,88 mln zł. Z kolei roboty budowlane, sanitarne i elektryczne mające dostosować jeden z budynków przy al. Niepodległości do obowiązujących przepisów przeciwpożarowych mają kosztować do 5,26 mln zł.

Wydatki nadawcy na zakup gotowych dóbr wyniosły w ub.r. 8,24 mln zł (planowano 10,58 mln zł), a na zakup wartości niematerialnych i prawnych - 8,11 mln zł (miało być 9,6 mln zł).

grafika

Władze Polskiego Radia wyraziły zgodę na zakup m.in. pięciu szaf klimatyzacji precyzyjnej do RCPD o wartości maksymalnie 621,4 tys. zł (wszystkie ceny w tym zdaniu to kwoty netto), czterdzieści sześć odbiorników satelitarnych wartych do 425,6 tys. zł, dwóch urządzeń do rozbudowy klastra urządzeń o wartości 297 tys. zł, 200 komputerów stacjonarnych wartych 916 tys. zł, 70 komputerów przenośnych wartych 551,3 tys. zł, sześciu serwerów wartych 574,8 tys. zł i 145 monitorów o wartości 132,3 tys. zł.

Ponadto nadawca jest w trakcie wdrożenia systemu do zarządzania przedsiębiorstwem. Do końca br. przeznaczył na to 6,82 mln zł brutto, łączny koszt ma sięgnąć 9,15 mln zł.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/trojka-nowa-oprawa-dzwiekowa-dzingle-serwisy-informacyjne-reklama-glos-marcin-kwasny,7169507119597697a ##

W ub.r. Polskie Radio zanotowało najwyższą stratę netto od wielu lat - 55,1 mln zł. Nadawca spodziewał się jeszcze gorszego wyniku - w połowie ub.r. prognozował 63,6 mln zł. Strata pogłębiła się ponad dwukrotnie, z 19,74 mln zł w 2021 roku. To zdecydowanie najgorsze wyniki nadawcy od dużych zmian w mediach publicznych po przejęciu władzy w 2015 roku przez Zjednoczoną Prawicę.

Na koniec ub.r. Polskie Radio zatrudniało 1 289 pracowników etatowych, o 31 mniej niż przed rokiem. Średnia pensja brutto wzrosła o 5,7 proc. do 9,4 tys. zł, menedżerowie wyższego szczebla zarabiali prawie dwa razy więcej.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji