55,3 proc. Polaków, którzy od lipca do września br. zadeklarowali korzystanie z internetu w przeliczeniu na całą populację kraju daje 16,65 mln. To o ok. 750 tys. osób więcej niż od czerwca do sierpnia ub.r., kiedy jako aktywnych internautów określiło się 52,8 proc. Polaków, czyli w przeliczeniu na wartość bezwzględną - 15,91 mln (zobacz szczegóły tego badania).
Obecnie już ponad połowa polskich internautów deklaruje, że z sieci korzysta od więcej niż 5 lat. W pracy robi to co czwarty użytkownik.
Profil polskich internautów się nie zmienia - są to przede wszystkim osoby mające mniej niż 60 lat i średnie lub wyższe wykształcenie.
W skali roku na popularności i odwiedzalności mocno zyskały YouTube i Facebook, za to wyraźnie straciły - NK.pl, Onet.pl i Interia.pl.
Próba w badaniu NetTrack realizowanym przez MillwardBrown SMG/KRC od czerwca do sierpnia bieżącego roku wyniosła 6437 osób, a od lipca do września 2009 roku - 6463 osób. Wszystkie powyższe dane dotyczą grupy celowej - osób korzystających z internetu.












