Rekordowe wydatki na reklamę internetową w USA, już 25 proc. w sektorze mobilnym

W ub.r. wydatki reklamowe w internecie w Stanach Zjednoczonych wyniosły 49,5 mld dol. To najlepszy wynik w historii amerykańskiego rynku, a 25 proc. rynku należy do segmentu mobilnego. Marketerzy wiedzą, że rośnie znaczenie kanału mobilnego i dostosowują do tego swoje działania - tłumaczy Randall Rothenberg, dyrektor IAB.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Rekordowe wydatki na reklamę internetową w USA, już 25 proc. w sektorze mobilnym
fot. Shutterstock.com

Według szacunków Interactive Advertising Bureau w ub.r. w USA nakłady na reklamy internetowe osiągnęły kwotę 49,5 mld dol., co oznacza wzrost o 16 proc. w skali roku.

grafika

W ub.r. wydatki na reklamy mobilne sięgnęły 12,5 mld dol., stanowiąc obecnie 25 proc. całego internetowego tortu reklamowego w USA i rosnąc rok do roku o 17 proc.

- Marketerzy dostrzegają rosnące znaczenie mobilnego kanału komunikacji z odbiorcami i dostosowują do tego swoje strategie - podkreśla w komentarzu do opublikowanych danych Randall Rothenberg, dyrektor generalny IAB.

O 17 proc. wzrosły także wydatki na reklamy wideo w sieci, osiągając wartość 3,3 mld dol. Znacznie większy wzrost (o 57 proc., do 7 mld dol) zanotował marketing w social media.

grafika

19 mld dol. to kwota wydatków w ub.r. na reklamy w wyszukiwarkach desktopowych, co oznacza 3-proc. wzrost rok do roku. Z kolei reklama display urosła pod tym względem o 5 proc. do 13,5 mld dol.

grafika

Wśród poszczególnych branż najwięcej w USA na reklamy internetowe wydały firmy handlowe (21 proc. udziałów w wydatkach), segment finansów (13 proc.) oraz branża motoryzacyjna (12 proc.).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"