Średnia sprzedaż ogółem „Gazety Pomorskiej” (Polska Press Grupa) w pierwszym kwartale 2018 roku wyniosła 30 698 egz., czyli o 11,76 proc. mniej, niż w analogicznym okresie poprzedniego roku - pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl.
Drugą lokatę zajął „Dziennik Zachodni” (Polska Press Grupa), którego średni wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 15,40 proc. do 26 541 egz.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/sprzedaz-gazet-codziennych-i-kwartal-2018 ##
Podium uzupełnia „Głos Wielkopolski” (również Polska Press Grupa). Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w pierwszym kwartale 2018 roku wyniosła 22 478 egz., po spadku o 10,47 proc.
Jedynym wzrostem - o 2,43 proc. do 2 871 egz. - pochwalić się mogła „Polska Metropolia Warszawska” (Polska Press Grupa). Dziennik ten jednak nadal w zestawieniu był ostatni.

Najwięcej stracił natomiast „Express Ilustrowany” (Polska Press Grupa), który w rankingu był czwarty. Średni wynik tego dziennika zmniejszył się o 15,81 proc. i ostatecznie wyniósł 18 835 egz.
W marcu 2018 roku liderem również była „Gazeta Pomorska”, której średnia sprzedaż ogółem w porównaniu do marca 2017 roku zmniejszyła się o 12,22 proc. do 30 604 egz.
Drugi był „Dziennik Zachodni”, którego wynik sprzedażowy wyniósł 26 363 egz., po spadku o 17,43 proc. Trzecią lokatę zajął „Głos Wielkopolski” (22 263 egz.; w dół o 12,90 proc.).

Największy spadek w tym ujęciu też odnotowała „Dziennik Łódzki” (Polska Press Grupa) - było to 17,88 proc. do 15 138 egz.
Dane dotyczą wszystkich dzienników regionalnych i lokalnych z bazy ZKDP.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.











