TVP podnosi o ponad 80 proc. ceny reklam przy „Koronie Królów”, zdrożały też reklamy przy „Jeden z dziesięciu”

Z opublikowanego na luty br. cennika reklamowego TVP wynika, że spoty przy serialu „Korona Królów” w TVP1 są ponad 80 proc. droższe w porównaniu do stycznia br., gdy serial debiutował na antenie. Więcej też trzeba zapłacić za reklamy przy teleturnieju „Jeden z dziesięciu”.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
TVP podnosi o ponad 80 proc. ceny reklam przy „Koronie Królów”, zdrożały też reklamy przy „Jeden z dziesięciu”

„Korona królów” to telenowele historyczna, która opowiada o kulisach władzy Kazimierza Wielkiego (w tej roli Mateusz Król), króla Polski w latach 1333-1370, ostatniego władcy z dynastii Piastów. Serial od 1 stycznia br. oglądać można od poniedziałku do czwartku o 18.30.

Gdy w styczniu br. historyczny serial „Korona Królów” wchodził na antenę telewizyjnej Jedynki (emisja w dni powszednie o godz. 18.30) reklamy przy nim wyceniono dość tanio. Spoty w styczniu kosztują od 7,7 tys. zł do 10,2 tys. zł netto (cena bez rabatów dla spotu 30-sek.).

W lutym reklamodawcy zapłacą już znacznie - bo o 81,4 proc. - więcej. Cena reklamy przy tym serialu wynosi od 17,5 do 18,5 tys. zł.

Podwyżkę spowodowało prawdopodobnie spore zainteresowanie serialem. Fala hejtu w internecie i krytyczne uwagi co do jakości tej produkcji przysporzyły jej pokaźną liczbę widzów - w pierwszym tygodniu serial oglądało średnio 3,09 mln widzów, czyli 570 tys. więcej niż „Klan”. Potem widownia spadła, ale wciąż jest wysoka - np. w poniedziałek 15 stycznia br. serial śledziło 2,61 mln widzów.

Drożej niż w styczniu zapłacą też reklamodawcy zainteresowani emisją spotów przy teleturnieju „Jeden z dziesięciu”.

Jeszcze do minionego piątku program emitowany był w TVP2, a 30-sek. spot przy tym programie kosztował ostatnio od 13,3 do 15,7 tys. zł.

Z kolei w TVP1 w paśmie, w którym teraz pokazywany jest turniej prowadzony przez Tadeusza Sznuka reklama wyceniona była w przedziale od 6,1 do 8,6 tys. zł.

W lutym reklamodawcy zapłacą już dużo więcej. Spot przy „Jeden z dziesięciu” kosztuje od 18,7 do 19,5 tys. zł.

To 24,2 proc. drożej niż cena reklamy w bloku w TVP2, gdy teleturniej był tam pokazywany oraz 126,7 proc. więcej w stosunku do ceny spotu w tym paśmie w TVP1, gdy teleturnieju jeszcze w Jedynce nie było.

TVP podnosi ceny reklam, najdroższe spoty przy „M jak miłość” i skokach narciarskich w Pjongczangu

Z ogłoszonej właśnie przez biuro reklamy Telewizji Polskiej oferty na luty br. wynika, że ceny reklam w skali roku wzrosły średnio od kilku do kilkunastu procent.

Tradycyjnie już najwięcej trzeba zapłacić za spot przy serialu „M jak miłość” - do 64 tys. zł za emisję 30-sek. spotu (cena netto, bez rabatów). To 14 tys. zł więcej niż w lutym ub.r.

50 tys. zł kosztuje z kolei spot, który zostanie wyemitowany przy zawodach w skokach narciarskich w ramach zimowych igrzysk olimpijskich w Pjongczangu. Cena ta dotyczy bloków reklamowych przy konkursie indywidualnym na normalnej skoczni 10 lutego oraz na dużej skoczni 17 lutego. Jak podaje TVP, zawody odbędą się w dobrym czasie z perspektywy polskiego widza - w soboty od godziny 14.20.

Ceny reklam w blokach przy transmisjach z pozostałych dyscyplin są znacznie niższe - mieszczą się w przedziale od kilku do maksymalnie kilkunastu tys. zł. Biuro reklamy TVP dodaje, że najdrożej wyceniono reklamy przy skokach narciarskich, bo ta dyscyplina była najchętniej oglądana w czasie poprzednich igrzysk. Turniej indywidualny na dużej skoczni oglądało średnio 6,4 mln zł widzów i miał 61,5 proc. udziału w widowni (grupa komercyjna, wszyscy w wieku 16-59). Popularność transmisji przekładała się na oglądalność reklam. Rekordowy spot  oglądało 6,2 mln widzów, co oznaczało 26,8 GRP z pojedynczej emisji (grupa komercyjna).

W trakcie igrzysk TVP1 będzie emitować codziennie program „Dzień na Igrzyskach” - za spot przy nim trzeba zapłacić do 23,5 tys. zł.

- Duże wydarzenia sportowe przyciągają nie tylko widownię spragnioną emocji i sukcesów Polaków, ale również reklamodawców i sponsorów. Jesteśmy w tej komfortowej sytuacji, że jesteśmy jedynym nadawcą naziemnym, co gwarantuje wysoką widownię. Już dziś widzimy spore zainteresowanie ze strony sponsorów, dodatkowo zwiększane przez dobre wyniki sportowe naszych reprezentantów. W tym roku mocno stawiamy na łączenie oferty telewizyjnej i online, co pozwala na kompleksowe i najbardziej efektywne dotarcie do pożądanej widowni - komentuje Ewelina Czuba, dyrektor biura reklamy TVP.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/zimowa-olimpiada-pjongczang-w-eurosporcie-plan-transmisji ##

Wysokie ceny reklam obowiązują ponadto przy pokazywanych w TVP2 serialach. Spot przy „Barwach szczęścia” kosztuje do 48,6 tys. zł (przed rokiem było to 39,9 tys. zł), a przy „Na dobre i na złe” - 43,9 tys. zł (w ub.r. 36,2 tys. zł).

Sporo mniej kosztuje natomiast reklama przy sobotnim talent show „The Voice Kids” - maksymalnie 22,3 tys. zł. 6 lutego w TVP2 zostanie pokazana gala „25 lat Gazety Polskiej” - za reklamę przy niej trzeba zapłacić do 33,5 tys. zł.

Wśród seriali emitowanych w TVP1 najdroższą reklamowo pozycją jest „Blondynka” - spot przy tej produkcji wyceniono na 37,1 tys. zł czyli 11,5 tys. zł drożej niż w lutym ub.r. Z kolei za reklamę przy „Ojcu Mateuszu” marketerzy zapłacą 25,3 tys. zł (w ub.r. 24,4 tys. zł). Cena reklamy przy piątkowym programie „The Wall Wygraj Marzenia” wynosi 17,6 tys. zł.

14 i 21 lutego TVP1 będzie transmitować mecze piłkarskiej Ligi Mistrzów. Spot przy tych transmisjach kosztuje maksymalnie 26,6 tys. zł.

W porównaniu z lutym ub.r. wzrosły ceny reklam przy serwisie sportowym i prognozie pogody w TVP1 po głównym wydaniu „Wiadomości”. Cena spotu przy sporcie wzrosła z 34,1 tys. zł do 44,9 tys. zł w niedziele oraz z 26,3 tys. zł do 30,7 tys. zł w dni powszednie.

Reklamy przy prognozie pogody zdrożały z kolei z 31,5 tys. zł do 43,1 tys. zł w niedzielne wieczory oraz z 21 tys. zł 27,9 tys. zł w dni robocze.

Mniej kosztują natomiast reklamy przy głównym wydaniu „Wiadomości” w niedzielny wieczór - cena wynosi 25,8 tys. zł (wobec 36,7 tys. zł w ub.r.). koszt reklamy emitowanej przy tym serwisie od poniedziałku do piątku wynosi 18,4 tys. zł, czyli 5,2 tys. zł więcej niż rok temu.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/mateusz-matyszkowicz-dyrektorem-biura-programowego-tvp ##

Według Nielsen Audience Measurement w 2017 roku średni udział TVP1 w grupie ogólnej (widzowie powyżej 4 roku życia) wyniósł 9,59 proc., a TVP2 - 7,87 proc. W grupie komercyjnej (16-49) TVP2 wyprzedziła TVP1. Udział Dwójki wyniósł 6,74 proc. , a Jedynki - 6,11 proc.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"