Serwis Twitch działa w internecie od 2011 r. Pozwala użytkownikom zamieszczać i oglądać tzw. gameplay’e, czyli wideo z fragmentami przebiegu gier komputerowych prowadzonych na różnym sprzęcie. W połowie 2014 r. Twitch został kupiony przez koncern Amazon za kwotę 970 mln dol. W kolejnych latach na Twitchu zaczęły się pojawiać także materiały nie związane bezpośrednio z grami.
Reklamowe testy
Teraz Twitch rozpoczął testowanie nowego formatu reklamowego, który oznacza wyświetlanie spotów w trybie mid-roll, czyli w trakcie oglądania przez użytkownika wybranego przez niego materiału wideo.
Według nieoficjalnych informacji próby związane z nadawaniem reklam w nowej formie dotyczą na razie jedynie wybranych odbiorców Twitcha. Spotów nie widzą natomiast użytkownicy płatnych kont na Twitchu, z których można korzystać w ramach abonamentowej opłaty w programie Amazon Prime.

Czytaj także: Pandemia napędza streaming gier. Dominuje Twitch, Facebook Gaming o 200 procent w górę
Użytkownicy oburzeni, twórcy rozczarowani
Wprowadzone przez Twitch testy nowego formatu reklamowego nie spotkały się z przychylnym przyjęciem. Użytkownicy serwisu, którzy zetknęli się z próbami zaznaczają, że reklamy pojawiają się w najmniej oczekiwanych i najciekawszych momentach streamów, co zdecydowanie psuje zadowolenie z odbioru treści.

Z kolei streamerzy, którzy mają odpowiednie umowy reklamowe z Twitchem narzekają, że nowy format reklamowy przynosi im niewielkie korzyści. Cytowani przez serwis The Verge twórcy ujawniają, że testowane reklamy w jednym okresie rozliczeniowym mogą im dać co najwyżej kilka dolarów przychodów.
W odpowiedzi na krytykę Twitch oświadczył, że prowadzone obecnie próby to jedynie eksperyment i nie ma żadnych konkretnych planów wprowadzenia tego rozwiązania na stałe.











