UOKiK promuje polubowne rozwiązywanie sporów konsumenckich (wideo)

Ruszyła kampania społeczna Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów promująca polubowne metody rozwiązywania sporów konsumenckich. Akcję, pod hasłem „Polub polubowne”, przygotowały i realizują firmy marketingowe Apella i Fabryka Komunikacji Społecznej.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
UOKiK promuje polubowne rozwiązywanie sporów konsumenckich (wideo)

Kampania jest związane z faktem, że od 10 stycznia br. obowiązuje nowa ustawa o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich, na mocy której jeśli sprzedawca odrzucił reklamację, klient może dochodzić swoich praw polubownie.

W tym celu należy złożyć wniosek do jednego z podmiotów, które wymienione są w rejestrze Związku Banków Polskich Bankowego Arbitrażu Konsumenckiego (przy sprawach z zakresu usług finansowych), prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej (przy usługach telekomunikacyjnych i pocztowych), rzecznika finansowego (wobec podmiotów rynku finansowego), Stowarzyszenia Praw Pasażerów Przyjazne Latanie (przy sporach między konsumentami a liniami lotniczymi), rzecznika praw pasażera kolei przy prezesie Urzędu Transportu Kolejowego (przy sporach między pasażerami a przewoźnikami kolejowymi), sądu polubownego przy Komisji Nadzoru Finansowego (przy sprawach między uczestnikami rynku finansowego), koordynatora ds. negocjacji przy prezesie Urzędu Regulacji Energetyki (w sprawach paliw gazowych, energii elektrycznej i cieplnej) oraz inspekcji handlowej (w sprawach z zakresu m.in. umów sprzedaży, turystycznych, deweloperskich, remontowych).

W ramach akcji uruchomiono stronę Polubowne.uokik.gov.pl oraz ulotki z najważniejszymi informacjami o polubownym dochodzeniu roszczeń.

Ponadto spoty będą emitowane w na portalach społecznościowych (Facebook, Instagram),, w serwisach wideo i VoD (YouTube, Player.pl, TVP.pl) oraz na ekranach w pojazdach komunikacji miejskiej w Poznaniu, Warszawie i Wrocławiu. Kampania potrwa miesiąc.

Na potrzeby akcji przygotowano trzy animowane spoty dotyczące reklamacji przy usługach ubezpieczeniowych i telekomunikacyjnych oraz sprzęcie komputerowym.

Spoty do kampanii przygotowała agencja Apella, a za zakup mediów odpowiada Fabryka Komunikacji Społecznej. Na materiały do akcji wydano ok. 135 tys. zł, a na zakup mediów - 400 tys. zł brutto.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"