W styczniu polskie stacje telewizyjne wyemitowały 2,73 mln spotów reklamowych

Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w styczniu 2018 roku były o 10 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Liderem przychodów z reklam był Polsat, a najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

W zeszłym miesiącu polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 2,73 mln spotów reklamowych, o 12,95 proc. więcej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Trwały one 17,81 tys. godzin (rok wcześniej czas ten wyniósł 15,77 tys. godzin).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/ogladalnosc-telewizji-styczen-2018 ##

Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły łącznie 1,62 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 10 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

grafika

Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 195,78 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 3,79 proc. niższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Drugą lokatę zajął TVN, którego wpływy zwiększyły się o 12,20 proc. do 139,18 mln zł.

Podium uzupełnia TVP2 (99,49 mln zł; wzrost o 28,12 proc.), która wyprzedziła TVP1 (87,94 mln zł; + 4,68 proc.).

Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazła się Czwórka z wpływami na poziomie 36,44 mln zł i spadkiem o 24,74 proc.

8. miejsce zajął kanał TTV, który zanotował największy wzrost w top 20 - wynoszący 33,93 proc. do 28,64 mln zł.

Z kolei najwięcej straciła Stopklatka TV, której wpływy zmniejszyły się o 38,57 proc. do 26,36 mln zł.

grafika

Najwięcej na reklamę w telewizji - 155,47 mln zł - w styczniu 2018 roku wydała firma Aflofarm. Jej wydatki spadły rok do roku o 9,21 proc. Kolejne miejsca zajęły: Pharmacia (60,77 mln zł; do góry o 56,27 proc.) i Polpharma (50,85 mln zł; + 16,47 proc.).

grafika

Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów dawanych reklamodawcom, które mogą wynosić nawet 70-80 proc. Wyliczenia Nielsen Audience Measurement nie biorą pod uwagę również różnych modeli sprzedaży czasu reklamowego. Część reklam sprzedawana jest nie z cennika (są tam ceny za spot w konkretnym bloku), ale reklamodawca płaci za realną widownię, która oglądała w tym czasie daną stację telewizyjną.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"