„Wielka czwórka” z najniższym udziałem w historii - poniżej 40 proc. Mecze MŚ w Brazylii hitami lipca

W lipcu br. na pozycję lidera oglądalności wśród stacji telewizyjnych awansowała TVP1, która wyprzedziła Polsat. Wzrost zanotował TVN. Łączny wynik tzw. „wielkiej czwórki” spadł poniżej 40 proc. i był najniższy w historii.

mk
mk
Udostępnij artykuł:

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w lipcu 2014 roku zajęła TVP1. Udział tego kanału względem lipca 2013 roku spadł o 4,01 proc. i wyniósł 11,02 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl. Pomimo tego stacja ta na pozycję lidera awansowała z miejsca drugiego.

Z kolei na drugą lokatę spadł Polsat, którego udział zmniejszył się o 7,95 proc. do 10,77 proc. Na podium znalazł się jeszcze TVN. Stacja ta zanotowała wzrost o 0,48 proc. udziału do 10,48 proc.

Czwarta lokata należała do TVP2, której udział wyniósł 7,60 proc., po spadku o 9,95 proc. Był to zarazem największy spadek wśród kanałów z tzw. „wielkiej czwórki”.

Ogółem łączny udział czterech głównych stacji telewizyjnych w analizowanym okresie zmniejszył się z 42,05 proc. do 39,87 proc. - najniższego poziomu w historii prowadzenia badań telemetrycznych.

Pierwszą piątkę zestawienia zamyka naziemny kanał TVN7, którego udział wzrósł o 2,05 proc. do 3,98 proc. Oczko niżej znalazło się TVP Info, notujący spadek o 3,39 proc. do 3,71 proc. Zaś następna pozycja należała do TVN24 (3,55 proc. udziału; wzrost o 2,31 proc.).

W pierwszej dziesiątce znalazły się jeszcze takie stacje, jak: TV Puls (3,01 proc. udziału; w dół o 5,64 proc.), TV4 (2,59 proc. udziału; - 2,26 proc.) i Polsat 2 (2,03 proc. udziału; + 10,33 proc.).

Największy wzrost wśród 25 najpopularniejszych kanałów zanotował Puls 2 (wyniósł on 42,40 proc.), zaś najwięcej stracił AXN (14,77 proc.).

Na dalszych podstronach wyniki stacji w grupie 16-49 i najpopularniejszych programów

W najważniejszej dla reklamodawców grupie komercyjnej 16-49 pozycja lidera należała do Polsatu, którego udział w lipcu br. spadł o 6,03 proc. do poziomu 12,16 proc.

Na drugim miejscu znalazł się TVN z udziałem wynoszącym 10,93 proc., po spadku o 2,67 proc. Trzecia pozycja należała do TVP1 (9,04 proc., wzrost o 11,74 proc. - największy w top 4), a na czwartej uplasowała się TVP2 - jej udział wzrósł o 0,95 proc. i wyniósł 7,47 proc.

Pierwszą piątkę zestawienia zamyka stacja TVN7, która względem lipca  2013 roku zanotowała spadek udziału o 8,40 proc. do 3,49 proc.

Natomiast wśród widzów w wieku 16-49 lat zamieszkałych w miastach na pozycję lidera (z miejsca drugiego) awansował TVN, którego średni udział wyniósł tutaj 11,68 proc., po wzroście o 0,34 proc. Z kolei na drugie miejsce spadł Polsat (11,19 proc. udziału; w dół o 13,19 proc.). Kolejne pozycje zajęły: TVP1 (8,93 proc.; do góry o 21,33 proc. - najwięcej w czołowej czwórce) i TVP2 (7,46 proc.; w górę o 6,57 proc.).

W lipcu 2014 roku największą widownię zgromadził finałowy mecz MŚ w Brazylii, w którym Niemcy pokonali Argentynę. Został on pokazany 13 lipca br., a obejrzało go aż 10,06 mln osób. Kolejne trzy miejsca w rankingu należały do innych meczów mundialu: dwóch półfinałów oraz pojedynku o trzecie miejsce.

W zestawieniu dwudziestu najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo dwanaście miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1. Sześć lokat należało do programów TVP2, a dwa pozostałe miejsca zajął TVN.

W rankingu 20 topowych programów w grupie 16-49 najwięcej, bo dziesięć miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"