Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w lipcu 2014 roku zajęła TVP1. Udział tego kanału względem lipca 2013 roku spadł o 4,01 proc. i wyniósł 11,02 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl. Pomimo tego stacja ta na pozycję lidera awansowała z miejsca drugiego.
Z kolei na drugą lokatę spadł Polsat, którego udział zmniejszył się o 7,95 proc. do 10,77 proc. Na podium znalazł się jeszcze TVN. Stacja ta zanotowała wzrost o 0,48 proc. udziału do 10,48 proc.
Czwarta lokata należała do TVP2, której udział wyniósł 7,60 proc., po spadku o 9,95 proc. Był to zarazem największy spadek wśród kanałów z tzw. „wielkiej czwórki”.
Ogółem łączny udział czterech głównych stacji telewizyjnych w analizowanym okresie zmniejszył się z 42,05 proc. do 39,87 proc. - najniższego poziomu w historii prowadzenia badań telemetrycznych.

Pierwszą piątkę zestawienia zamyka naziemny kanał TVN7, którego udział wzrósł o 2,05 proc. do 3,98 proc. Oczko niżej znalazło się TVP Info, notujący spadek o 3,39 proc. do 3,71 proc. Zaś następna pozycja należała do TVN24 (3,55 proc. udziału; wzrost o 2,31 proc.).
W pierwszej dziesiątce znalazły się jeszcze takie stacje, jak: TV Puls (3,01 proc. udziału; w dół o 5,64 proc.), TV4 (2,59 proc. udziału; - 2,26 proc.) i Polsat 2 (2,03 proc. udziału; + 10,33 proc.).
Największy wzrost wśród 25 najpopularniejszych kanałów zanotował Puls 2 (wyniósł on 42,40 proc.), zaś najwięcej stracił AXN (14,77 proc.).
Na dalszych podstronach wyniki stacji w grupie 16-49 i najpopularniejszych programów
W najważniejszej dla reklamodawców grupie komercyjnej 16-49 pozycja lidera należała do Polsatu, którego udział w lipcu br. spadł o 6,03 proc. do poziomu 12,16 proc.

Na drugim miejscu znalazł się TVN z udziałem wynoszącym 10,93 proc., po spadku o 2,67 proc. Trzecia pozycja należała do TVP1 (9,04 proc., wzrost o 11,74 proc. - największy w top 4), a na czwartej uplasowała się TVP2 - jej udział wzrósł o 0,95 proc. i wyniósł 7,47 proc.
Pierwszą piątkę zestawienia zamyka stacja TVN7, która względem lipca 2013 roku zanotowała spadek udziału o 8,40 proc. do 3,49 proc.
Natomiast wśród widzów w wieku 16-49 lat zamieszkałych w miastach na pozycję lidera (z miejsca drugiego) awansował TVN, którego średni udział wyniósł tutaj 11,68 proc., po wzroście o 0,34 proc. Z kolei na drugie miejsce spadł Polsat (11,19 proc. udziału; w dół o 13,19 proc.). Kolejne pozycje zajęły: TVP1 (8,93 proc.; do góry o 21,33 proc. - najwięcej w czołowej czwórce) i TVP2 (7,46 proc.; w górę o 6,57 proc.).

W lipcu 2014 roku największą widownię zgromadził finałowy mecz MŚ w Brazylii, w którym Niemcy pokonali Argentynę. Został on pokazany 13 lipca br., a obejrzało go aż 10,06 mln osób. Kolejne trzy miejsca w rankingu należały do innych meczów mundialu: dwóch półfinałów oraz pojedynku o trzecie miejsce.
W zestawieniu dwudziestu najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo dwanaście miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1. Sześć lokat należało do programów TVP2, a dwa pozostałe miejsca zajął TVN.
W rankingu 20 topowych programów w grupie 16-49 najwięcej, bo dziesięć miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1.











