W minionym tygodniu - od 11 do 17 maja - najwięcej widzów zgromadził wtorkowy odcinek serialu „M jak miłość”. Miał średnio 5 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 32,35 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Najchętniej oglądanym programem informacyjnym były „Fakty” TVN, które 12 maja na antenie stacji obejrzało 3,22 mln widzów (24,56 proc. udziału). Była to druga topowa pozycja programowa w rankingu.
Drugie pod względem oglądalności wśród dzienników były „Wiadomości” TVP1, które zgromadziły 2,48 mln widzów (emisja 17 maja; 9. lokata). Do zestawienia top 20 na 12 pozycji uplasował się „Teleexpress” Jedynki z 2,22 mln oglądających (12 maja) oraz „Wydarzenia” Polsatu z 2 mln oglądających (poniedziałek; 17. pozycja).

Podium w ogólnym rankingu uzupełnia serial „Ojciec Mateusz”, który został nadany w czwartkowy wieczór w TVP1. Śledziło go średnio 3,10 mln widzów, co przełożyło się na 21,52 proc. udziału.
Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności też był serial „M jak miłość”, który miał 1,79 mln osób, co dało Dwójce 32,60 proc. udziału.
Drugie miejsce zajął dziennik TVN „Fakty” (1,41 mln widzów; 30,47 proc. udziału), a podium uzupełnia „Uwaga! Koronawirus” (1,28 mln; 27,30 proc.).

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.
TVP1 liderem, TVN wyprzedził Polsat

Udział liderującej TVP1 wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zmniejszył się o 0,15 pkt. proc. do 9,33 proc.
Z trzeciego na drugie miejsce awansował TVN, którego udział w analizowanym okresie wyniósł 8,42 proc. (wzrost o 0,38 pkt. proc.).
Podium uzupełnia Polsat, który tydzień wcześniej był wiceliderem. Udział stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 8,34 proc. (do góry o 0,27 pkt. proc.). Czwarta była TVP2 (stacja miała 7,10 proc. udziału; - 0,26 pkt. proc.).
Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zwiększył się z 32,95 proc. do 33,19 proc.
Piąte było TVP Info (stacja miała 5,35 proc. udziału; - 0,46 pkt. proc.). Oczko niżej uplasowało się TVN24 (5,14 proc. udziału,; - 0,46 pkt. proc.). Dwunaste miejsce należało do Polsat News (1,77 proc.; - 0,24 pkt. proc.). Kanały newsowe nadal obszernie relacjonują epidemię koronawirusa.

TVN na czele w 16-49
Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) pozycję lidera zajął TVN. Udział stacji zwiększył się o 0,18 pkt. proc. do 10,57 proc. Wynik drugiego Polsatu uplasował się na poziomie 9,35 proc. (do góry o 0,50 pkt. proc.).
Podium uzupełnia Dwójka (- 0,27 pkt. proc. do 5,78 proc.), a czwarta była Jedynka (- 0,85 pkt. proc. do 4,82 proc.).

Wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 pierwszy był TVN (9,89 proc.; do góry o 0,20 pkt. proc.).











