Young&Rubicam Poland ze spadkiem wpływów z 13,8 do 8,3 mln zł i 1,2 mln zł straty operacyjnej

Agencja reklamowa Young&Rubicam Poland miała w 2017 roku 8,26 mln zł przychodów wobec 13,82 mln zł wpływów rok wcześniej. Spółce mimo to udało się wypracować - przy stracie operacyjnej na poziomie 1,19 mln zł - 162,4 tys. zł zysku netto, dzięki sprzedaży udziałów w MEC.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Young&Rubicam Poland ze spadkiem wpływów z 13,8 do 8,3 mln zł i 1,2 mln zł straty operacyjnej

Agencja Young&Rubicam Poland zanotowała w 2017 roku spadek przychodów wobec wyniku osiągniętego w 2016 roku – wpływy spółki spadły z 13,82 mln zł do 8,26 mln zł.

W złożonym do KRS sprawozdaniu zwrócono uwagę, że spadek przychodów o ok. 40 proc. był wynikiem utraty części klientów oraz zmniejszenia budżetów przez tych, których spółka nadal obsługiwała. Przychody agencji z usług świadczonych w Polsce wyniosły w 2017 roku 3,65 mln zł (wobec 9,07 mln zł rok wcześniej), a z tych za granicą – 4,61 mln zł (wobec 4,75 mln zł rok wcześniej).

Zysk netto dzięki sprzedaży udziałów w MEC

Mimo zmniejszenia kosztów o 33 proc. (z 7,64 mln zł do 3,61 mln zł) pogorszeniu uległ zarówno wynik na sprzedaży, jak i z działalności operacyjnej. Zysk ze sprzedaży spadł bowiem z 6,18 mln zł do 4,64 mln zł. Strata operacyjna wzrosła natomiast z 250,5 tys. zł do 1,19 mln zł.

Agencji udało się wypracować jednak zysk netto w wysokości 162,4 tys. zł. Stało się tak dzięki sprzedaży udziałów w spółce zależnej MEC (obecnie, po połączeniu z Maxusem, działającej jako Wavemaker) za kwotę 1,32 mln zł.W ub.r. Young&Rubicam Poland przeznaczyła 2,56 mln zł na wynagrodzenia. Zatrudniała na etatach 28 osób, współpracowała też z kilkunastoma osobami na podstawie umów cywilno-prawnych. Byli to głównie ilustratorzy, kompozytorzy i inne osoby zatrudnione przy produkcji reklam. Wynagrodzenie zarządu wyniosło natomiast 431,38 tys. zł.

Na koniec 2017 roku w zarządzie spółki zasiadali: Marta Kopeć jako prezes oraz członkowie: Dariusz Andrian i Edyta Manturzyk. W październiku br. z funkcji prezesa agencji zrezygnował Michał Kazimierczak.  Po jego odejściu zarządzanie agencją przejął Dariusz Andrian, jednocześnie będący CEO agencji VML Poland. Michał Kazimierczak na początku br. został inwestorem i partnerem w agencji Heart&Brain.

grafika

W złożonym do KRS sprawozdaniu finansowym władze Young&Rubicam Poland zobowiązały się w 2018 roku do zwiększania obrotów i zysku poprzez pozyskiwanie nowych klientów, zdobywanie nowych segmentów rynku, restrukturyzację spółki w celu obniżenia kosztów jej działalności, zwiększenie kompetencji w zakresie shopper marketingu i usług digitalowych. Nie wykluczano połączenia usług administracyjnych z innymi spółkami z grupy.

W październiku ub.r. koncern Danone zdecydował, że agencje Young&Rubicam Poland i VML Poland będą hubem reklamowym koncernu na 14 rynkach w Europie. Agencja globalnie zdobyła też obsługę reklamową Amazona. Latem ub.r. polski oddział firmy motoryzacyjnej Mazda powierzył Young&Rubicam obsługę reklamową, kończąc tym samym współpracę z JWT Poland. Young&Rubicam ostatnio walczyła w przetargu na obsługę reklamową sieci Intermarche – wygrała go ostatecznie agencja DDB&Tribal.

Jedynym właścicielem agencji Young&Rubicam Poland jest Young&Rubicam International Group B.V. Agencja ma udziały w spółce Wunderman, która zamknęła rok 2017 stratą w wysokości 290,3 tys. zł.

W minioną środę koncern WPP poinformował, że łączy agencje Young&Rubicam i VML w VMLY&R. Nie podano, do jakich zmian personalnych w związku z tą decyzją dojdzie na rynku polskim.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące