Allegro zmienia zasady komunikacji. Tego sprzedawcy już nie wyślą kupującym

20 października Allegro wprowadzi nowe zasady kontaktu między sprzedawcami a kupującymi. Jak informuje serwis, zmiany mają uporządkować komunikację.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:
Allegro zmienia zasady komunikacji. Tego sprzedawcy już nie wyślą kupującym
Fot. materiały prasowe Allegro

Od 20 października 2025 r. na Allegro zacznie obowiązywać nowy regulamin dotyczący komunikacji między sprzedawcami a klientami. Zmiany obejmą zarówno wiadomości e-mail, jak i Centrum Wiadomości na platformie.

Nowe zasady komunikacji na Allegro

Sprzedawcy nie będą mogli już wysyłać wiadomości zawierających dokumenty, takie jak faktury czy e-paragony, jeśli można je przekazać przez dedykowane funkcje Allegro. Zakazane będzie także powielanie informacji, które platforma sama przekazuje kupującym, np. potwierdzeń zamówienia czy linków do śledzenia przesyłki.

To kolejny etap polityki ograniczania duplikatów wiadomości. Wcześniej Allegro zabroniło już wysyłania informacji o statusie realizacji zamówienia, przypomnień o płatności czy próśb o zmianę oceny.

Co pozostaje dozwolone dla sprzedawców?

Sprzedawcy nadal będą mogli odpowiadać na pytania klientów, przesyłać fakturę na wyraźną prośbę czy informować o statusie zamówienia, jeśli klient o to poprosi. Allegro podkreśla, że komunikacja powinna opierać się na narzędziach systemowych i API platformy.

Na początku Allegro będzie stosować upomnienia mailowe wobec sprzedawców, którzy nie dostosują się do nowych zasad. Od pierwszego kwartału 2026 r. niedozwolone wiadomości będą automatycznie blokowane, a nieprzestrzeganie regulaminu może skutkować obniżeniem punktów jakości sprzedaży lub sankcjami na koncie.

Celem zmian jest uporządkowanie i ujednolicenie komunikacji z kupującymi. Allegro chce zapewnić klientom bardziej przejrzysty i spójny proces obsługi po zakupie, eliminując powielanie tych samych informacji przez różnych sprzedawców.

"Nie będzie ograniczeń w indywidualnym kontakcie użytkowników"

Marcin Gruszka, dyrektor komunikacji i rzecznik prasowy Allegro, podkreśla w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, że platforma nie wprowadza żadnych ograniczeń w indywidualnym kontakcie pomiędzy sprzedającymi a kupującymi. Strony transakcji nadal będą mogły swobodnie komunikować się, aby ustalać szczegóły zakupów lub wyjaśniać wątpliwości.

Zaznacza, że zmiany, które wejdą w życie od 20 października, dotyczą wyłącznie wiadomości, które zazwyczaj sprzedający wysyłają automatycznie, takich jak potwierdzenie wpłaty, nadanie przesyłki czy wystawienie faktury. Do tej pory kupujący często otrzymywali te same informacje podwójnie – zarówno od sprzedającego, jak i z systemu Allegro.

Chcemy to uprościć, aby klienci nie byli zasypywani nadmiarem powtarzających się maili

wyjaśnia Marcin Gruszka

Dodaje, że dzięki nowym zasadom wszystkie komunikaty o statusie transakcji będą wysyłane w spójnej, bezpiecznej formie wyłącznie z Allegro, a także dostępne na platformie w zakładce Moje Allegro. Rzecznik zaznacza, że to ważne także ze względów bezpieczeństwa – ogranicza ryzyko fałszywych wiadomości podszywających się pod sprzedawców.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy sezon serialu "Klangor" w Canal+. Jest zwiastun i zdjęcia

Nowy sezon serialu "Klangor" w Canal+. Jest zwiastun i zdjęcia

Rosja zjadła zysk polskiego giganta odzieżowego. Sinsay napędza sprzedaż

Rosja zjadła zysk polskiego giganta odzieżowego. Sinsay napędza sprzedaż

Startuje cyber.gov.pl do ochrony przed zagrożeniami w sieci

Startuje cyber.gov.pl do ochrony przed zagrożeniami w sieci

Oshee współpracuje z Kacprem Tomasiakiem

Oshee współpracuje z Kacprem Tomasiakiem

Valkea: 25 lat, 100 ekspertów, jedna z największych niezależnych agencji marketingowych w Polsce
Materiał reklamowy

Valkea: 25 lat, 100 ekspertów, jedna z największych niezależnych agencji marketingowych w Polsce

Zaskakujący wybór Człowieka Roku 2025 magazynu "Time"

Zaskakujący wybór Człowieka Roku 2025 magazynu "Time"