Szef Instagrama przestał kierować serwisem Threads. Meta nominowała nową osobę

Instagram oraz Threads do tej pory miały tego samego dyrektora zarządzającego w osobie Adama Mosseriego. Jednak drugi z serwisów postanowiono oddać w ręce Connora Hayesa, związanego z Metą od 14 lat.

Artur Roguski
Artur Roguski
Udostępnij artykuł:
Szef Instagrama przestał kierować serwisem Threads. Meta nominowała nową osobę
Foto: unsplash.com / Linkedin

Jak informuje TechCrunch powołując się na informacje serwisu Axios, Threads będzie zarządzany przez byłego zastępcę dyrektora zarządzającego generatywną, sztuczną inteligencją w Mecie. Takie właśnie stanowisko do tej pory piastował Connor Hayes.

Hayes od 2011 roku związany jest z Metą (wtedy jeszcze Facebook) i już dwukrotnie pracował przy Instagramie – w latach 2018-2019 jako dyrektor zarządzania produktami i na przełomie 2022 i 2023 roku jako zastępca szefa zarządzania produktami, więc doskonale zna serwis.

Adam Mosseri pozostaje na czele Instagrama. Meta nie potwierdziła na razie doniesień o zmianach.

Dlaczego Threads zmienia szefa? Czyżby produkt okazał się być porażką? Nic bardziej mylnego. Nowy szef to oznaka, że Threads przestaje być projektem pobocznym przyspawanym do Instagrama. 

Serwis ostatnio znacząco się przybliżył w liczbie dziennych użytkowników do swojego bezpośredniego konkurenta, jakim jest należący do Elona Muska X. W czerwcu było to globalnie ponad 115 milionów użytkowników dziennych (wzrost rok do roku o 127,8 procent) przy 132 milionach na X (spadek rok do roku o 15,2 procent).

Czy rzeczywiście Threads, któremu wiele osób oraz ekspertów nie wróżyło sukcesu, na stałe zagości wśród liderów serwisów społecznościowych? Na razie jeszcze odrobinę za wcześniej by na to odpowiedzieć, ale wszystko wydaje się być na dobrej drodze. Nowy szef, który będzie mógł w pełni skupić się na serwisie, może przyśpieszyć rozwój Threads. Ciekawe jest również to czy ostatnie dwa lata spędzone przy pracy z generatywną AI będą miały wpływ na rozwój serwisu właśnie w kierunku treści tworzonych z wykorzystaniem sztucznej inteligencji.

Threads i użytkownicy w Polsce

Według danych Mediapanelu Gemius/PBI w maju 2025 serwis Threads miał w Polsce ponad 2,5 miliona użytkowników (10 razy mniej niż Facebook) i plasował się na 10. miejscu wśród serwisów społecznościowych. Średni czas spędzony przez użytkownika to zaledwie 23 minuty i 33 sekundy.

Te teksty z informacjami o Threads również mogą Cię zainteresować

Threads wprowadza wiadomości. W tle ważniejszy przekaz - czemu serwis nie miał opcji wiadomości od początku?

Nowy serwis Mety poprawia dystrybucję linków - czyżby Threads miał w przyszłości być dobrym źródłem ruchu na strony WWW?

Meta Platforms chce zarabiać na nowym serwisie. Testuje reklamy - reklamy wchodzą na Threads

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Była Miss Polski z programem w Gońcu

Była Miss Polski z programem w Gońcu

Miliony od państwowych gigantów dla publicystki wPolsce24. "To bezpodstawne oszczerstwa"

Miliony od państwowych gigantów dla publicystki wPolsce24. "To bezpodstawne oszczerstwa"

Przeprosiny nie wystarczyły. Donald Trump chce 10 mld dolarów od BBC

Port Polska czy Port Wpadka? Coś poszło nie tak z rebrandingiem CPK

Port Polska czy Port Wpadka? Coś poszło nie tak z rebrandingiem CPK

Reklama, która nie wygląda jak reklama: lekcja skuteczności z nominacji TikTok Ad Awards
Materiał reklamowy

Reklama, która nie wygląda jak reklama: lekcja skuteczności z nominacji TikTok Ad Awards

Zygmunt Solorz znowu odwołany. Teraz znika z rady nadzorczej Interii

Zygmunt Solorz znowu odwołany. Teraz znika z rady nadzorczej Interii