Biedronka i Aflofarm wydały 25 proc. mniej na reklamy, mocno w górę Euro-Net i Noenet (Top10)

W pierwszych dwóch miesiącach 2021 roku wydatki reklamowe w mediach pozainternetowych spadły rok do roku o 14,2 proc. Swoje budżety o ok. 25 proc. zredukowały Aflofarm Farmacja Polska i Jeronimo Martins Polska, właściciel sklepów Biedronka - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:
Biedronka i Aflofarm wydały 25 proc. mniej na reklamy, mocno w górę Euro-Net i Noenet (Top10)
fot. Shutterstock.com

W okresie styczeń-luty br. media tradycyjne zarobiły na reklamach 4,6 mld zł, co oznacza 14,2 proc. spadek względem tego samego okresu 2020 roku - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (na podstawie danych cennikowych netto, bez rabatów Kantar Media).

Spadki dotknęły wszystkie pozainterentowe media. O 2,8 proc., do 2,6 mld zł, zmalały wydatki reklamowe w telewizji.W radiu zmalały o 4,2 proc. do 1,3 mld zł.W magazynach reklamodawcy wydali 34,6 proc. mniej (381,1 mln zł), w gazetach - 25,4 proc. mniej (143,5 mln zł), na reklamę zewnętrzną - 32,7 proc. mniej (132 mln zł), a na reklamę w metrze - 29,5 proc. mniej (13,4 mln zł).

Kina na reklamie zarobiły w omawianym okresie jedynie 20,6 tys. zł, wobec 312,1 mln zł przed rokiem. W połowie lutego kina co prawda mogły zostać otwarte, ale nie zdecydowali się na to trzej czołowi operatorzy.

grafika

Biedronka z budżetem mniejszym o jedną czwartą

Największym reklamodawcą pozostaje firma farmaceutyczna Aflofarm Farmacja Polska, która utrzymała pozycję lidera mimo zmniejszenia wydatków rok do roku o 24,8 proc., do 413,4 mln zł. Druga pod względem wydatków reklamowych firma Natur Produkt Zdrovit zwiększyła inwestycje w reklamę o 7,8 proc., do 129,8 mln zł. Trzeci na podium Lidl Polska przeznaczył na wsparcie reklamowe 129,5 mln zł, czyli 16,6 proc. więcej niż rok temu.

W omawianym okresie najmocniej wydatki reklamowe zwiększyli: Neonet Wrocław - o 126 proc. do 88,7 mln zł i Euro-Net Warszawa - o 63,9 proc. do 127,2 mln zł.

Wzrosły też nakłady reklamowe firmy Terg, odpowiadającej za działania marketingowe Media Expert - o 39,8 proc., do 120,8 mln zł i koncernu Procter&Gamble Polska - o 18,7 proc., do 57,2 mln zł.

19,1 proc. mniej na reklamę wydało USP Zdrowie (101,9 mln zł). O 13,4 proc. zmalały wydatki reklamowe Ferrero Polska (do 83,1 mln zł).

Z kolei Jeronimo Martins Polska, właściciel sieci sklepów Biedronka, zredukował budżet reklamowy o 25,3 proc., do 58,2 mln zł.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Drugi sezon "8 wspaniałych" w Canal+. Premiera już dziś

Drugi sezon "8 wspaniałych" w Canal+. Premiera już dziś

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Te wywiady warto przeczytać. 10 mocnych rozmów na Święta

Te wywiady warto przeczytać. 10 mocnych rozmów na Święta