„CD-Action” liderem sprzedaży w I-III kwartale. „PC Format” stracił najwięcej

W pierwszych trzech kwartałach 2017 roku liderem średniej sprzedaży ogółem wśród magazynów komputerowych i o grach był miesięcznik „CD-Action”. Wszystkie pisma zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „PC Format” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Średnia sprzedaż ogółem magazynu „CD-Action” (Wydawnictwo Bauer) w pierwszych trzech kwartałach 2017 roku wyniosła 67 039 egz., czyli o 8,33 proc. mniej niż w pierwszych trzech kwartałach 2016 roku - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugą pozycję zajął „PC Format” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym okresie wyniosła 35 517 egz., po spadku o 15,41 proc. - największym w zestawieniu. Oczko niżej znalazł się „Komputer Świat” (Ringier Axel Springer Polska), którego średni wynik sprzedażowy w analizowanym okresie czasu zmniejszył się o 4,45 proc. do 31 471 egz.

Najsłabszy wynik odnotowało ostatnie pięć numerów magazynu „Chip” (Grupa Burda), który zajął miejsce czwarte - ostatnie. Średnia sprzedaż ogółem tego miesięcznika zmalała o 11,12 proc. do 8 042 egz.

Wydawnictwo Burda Media Polska postanowiło zakończyć wydawanie tego pisma (jego ostatni numer ukazał się w 4 kwietnia br.). W lipcu br. miał zostać zamknięty również serwis internetowy Chip.pl, ale część redakcji pisma założyła spółkę L-Space i zawarła umowę licencyjną z CHIP Holding na dalsze wydanie wersji on-line tego tytułu.

grafika

We wrześniu 2017 roku sprzedaż ogółem lidera, czyli „CD-Action”, wyniosła 54 570 egz., po spadku względem września 2016 roku o 28,31 proc. - największym w zestawieniu.

Dalej uplasował się „PC Format” (30 294 egz.; - 13,79 proc.) i „Komputer Świat” (28 604 egz.; - 10,41 proc.).

grafika

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych