SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Coca-Cola po raz pierwszy w świątecznej kampanii wykorzystuje rozszerzoną rzeczywistość

W ramach testów nowej funkcjonalności reklamowej Facebooka, Coca-Cola  przeniosła do wirtualnej rzeczywistości bohaterów kampanii świątecznych - Świętego Mikołaja oraz misia polarnego.

Article

Technologia rozszerzonej rzeczywistości została przez Coca-Colę wykorzystana do stworzenia dwóch gier. Obie są dostępne na Instagramie. Sterowanie postaciami odbywa się za pośrednictwem ruchów mimicznych i ruchów głowy. Aby uzyskać do nich dostęp, należy zeskanować QR kod ze świątecznej puszki Coca-Cola Original lub Coca-Cola Zero.

Coca-Cola przetestowała nowy format reklamowy Facebooka, opierający się na technologii AR (in feed AR ads). Funkcja widoczna jest w feedzie użytkowników w postaci posta sponsorowanego. Wystarczy kliknąć w znajdujący się w nim napis „Kliknij, aby zobaczyć”, a aplikacja przełączy się do trybu aparatu użytkownika i pozwoli mu spotkać się z ożywionym misiem polarnym.

Niedźwiadek zaprezentowany w modelu 3D tańczy, pozuje do zdjęć i daje się obejść z każdej strony. Możliwe jest postawienie go wszędzie, na każdej powierzchni, a także dostosowanie wielkości misia do otaczającej użytkownika przestrzeni.

- Ikoniczne elementy świątecznych kampanii Coca-Cola, do których należą Mikołaj, białe misie polarne i kultowa ciężarówka stały się już niemal synonimem Świąt Bożego Narodzenia, a na pewno ich zwiastunem. Marka od lat uwzględnia je w swoich działaniach, a w tym roku ożywiła je, pragnąc tym samym spotęgować wywoływane dzięki nim, świąteczne nastroje - komentuje Urszula Czerniawska, brand manager Coca-Cola.

Kampania Coca-Coli w rozszerzonej rzeczywistości została w dużej mierze zrealizowana przez markę in house. Team digital firmy zajął się opracowaniem koncepcji i strategii tego projektu.

Za stworzenie AR-ów i promujących je wideo odpowiadała firma LensThat, za planowanie i zakup mediów MediaCom, a działania PR - Big Picture.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Coca-Cola po raz pierwszy w świątecznej kampanii wykorzystuje rozszerzoną rzeczywistość

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Amelia
nothing special, gdyby ten misiu był zrobiony lepiej a nie w starej wersji oprogramowania. 3 osobowa firma osadziła obiekt 3d w program facebooka i niby to takie WOW? :D
LOL
odpowiedź