SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Do Rzeczy”, „Gazeta Polska” i „W Sieci” mocno w dół w styczniu

W styczniu br. najchętniej kupowanym tygodnikiem opinii był „Gość Niedzielny”. Na podium znalazły się też „Polityka” i „Newsweek”. Duże spadki zanotowały tytuły konserwatywne - „Do Rzeczy”, „Gazeta Polska” i „W Sieci”.

Article

Średnia sprzedaż ogółem będącego liderem zestawienia „Gościa Niedzielnego” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej „Gość Niedzielny”) w styczniu 2014 roku wyniosła 140 431 egz. W porównaniu do stycznia 2013 roku obniżyła się ona o 2,20 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie

Z trzeciej na drugą pozycję awansowała „Polityka” (Polityka). Jej średnia sprzedaż ogółem wyniosła 122 124 egz., czyli o 1,66 proc. więcej niż rok wcześniej. Tytuł zanotował wzrost, mimo że od połowy sierpnia ub.r. kosztuje 5,90 zł, czyli o 90 groszy więcej niż wcześniej.

W pierwszej trójce znalazł się jeszcze „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), który rok wcześniej był drugi. Zanotował on średnią sprzedaż ogółem na poziomie 114 981 egz., czyli o 8,04 proc. niższą niż rok wcześniej. „Newsweek” w połowie września ub.r. podniósł jednak cenę z 5 zł do 5,90 zł.

Na czwartą pozycję awansował tygodnik „W Sieci” (Fratria) ze średnią sprzedażą ogółem na poziomie 77 436 egz., po spadku o 34,94 proc. Tytuł ten pojawił się na rynku pod koniec listopada 2012 roku, a do końca grudnia był dwutygodnikiem. W styczniu 2013 roku „W Sieci” zajmowało miejsce piąte i kosztowało 3,90 zł. Obecnie jego cena to 5,90 zł.

Oczko niżej ze średnim wynikiem na poziomie 66 556 egz. uplasował się konkurencyjny „Tygodnik Do Rzeczy” (Orle Pióro), który rok wcześniej był czwarty. Zanotował on największy spadek w zestawieniu, wynoszący 44,52 proc. Tytuł ten kosztował 4,95 zł, o 1 zł więcej niż rok wcześniej. W styczniu br. ukazał się pierwszy numer tego tygodnika, który wsparty był kampanią reklamową (więcej na ten temat).

Duży spadek zanotowała też „Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie) będąca na ósmym miejscu z wynikiem na poziomie 44 530 egz. Jej średnia sprzedaż ogółem zmalała o 38,42 proc.

Z kolei największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem w styczniu 2014 roku pochwalić się mógł „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny), który w zestawieniu zajął miejsce dziewiąte - ostatnie. Jego wynik zwiększył się bowiem o 4,11 proc. i uplasował się na poziomie 16 681 egz.

Wirtualnemedia.pl

styczeń

ZKDP

2014

2013

Tytuł

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Gość Niedzielny

200 113

140 431

140 431

202 596

144 476

143 587

Polityka

175 400

122 124

122 124

181 802

120 127

120 127

Newsweek Polska

168 990

114 981

114 981

193 929

133 898

125 028

W Sieci

171 507

77 446

77 436

249 850

119 047

119 028

Tygodnik Do Rzeczy

154 382

76 431

66 556

200 000

127 555

119 955

Wprost

122 984

124 755

55 193

164 191

132 505

61 379

Gazeta Polska

135 255

45 057

44 530

136 102

72 902

72 317

Przegląd

51 000

18 069

18 069

60 900

19 399

19 399

Tygodnik Powszechny

34 250

17 081

16 681

35 500

18 758

16 023

Wirtualnemedia.pl

Tygodnik Angora

491 624

314 147

314 147

490 362

335 981

335 981

 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Do Rzeczy”, „Gazeta Polska” i „W Sieci” mocno w dół w styczniu

39 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
patryjota
He, he... nastąpił masowy odwrót czytelników z periodyku Karnowskich po tym jak zatrudnili Rokitę
78 22
odpowiedź
User
zxcv
Co robi Wprost, że ma tak niską sprzedaż i jednocześnie tak wysokie rozpowszechnianie?
Gdzie trafiają te egzemplarze tygodnika?
49 12
odpowiedź
User
plusk
Pisowskie tygodniki cienko przędą. Ponad połowa nakładu wSieci i DoRzeczy to zwroty, a Gazety Polskiej zwroty to aż 2/3 nakładu. Cyrk.
70 36
odpowiedź
User
toms
Sakiewicz, Karnowski i Lisicki mogą jedynie pomarzyć o sprzedaży takiej jaką ma Newsweek czy Polityka.
81 38
odpowiedź
User
xm
Paliwo smoleńskie się wyczerpuje więc PISowskie biuletyny tracą. Teraz jeszcze "Dorzeczak" wydawany jest na takim samym papierze jak toaletowy.
68 33
odpowiedź