SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

3-4 proc. więcej na reklamy dóbr luksusowych. Internet i tv wyprzedzą prasę, USA, Chiny i Japonia motorami wzrostu

W br. wydatki na reklamy dóbr luksusowych w 23 znaczących krajach z całego świata zwiększą się o 2,9 proc., a w przyszłym - o 3,9 proc. 80 proc. tych wzrostów zapewnią marketerzy z USA, Chin i Japonii - prognozuje Zenith.

Article

Według analiz agencji mediowej Zenith sektor reklam dóbr luksusowych rośnie wolniej niż cały rynek reklamowy. W latach 2013-2016 branża w 23 analizowanych krajach z całego świata zyskiwała średnio tylko 0,7 proc. rocznie, a cały rynek - 4,8 proc. Ponadto w ub.r. wydatki na reklamy dóbr luksusowych zmalały o 0,5 proc. Był to pierwszy spadek od 2009 roku, wynikający m.in. ze spadku liczby turystów (a tym samym ich wydatków na zakupy) po serii zamachów terrorystycznych w Europie.

W latach 2016-2018 wartość reklam produktów luksusowych ma rosnąć średnio o 3,4 proc. rocznie, wobec 4,4 proc. wzrostu całego rynku reklamowego. W 2017 i 2018 roku najbardziej zwiększy się w Europie Wschodniej (przeciętnie o 10 proc. rocznie), a zdecydowanie mniej w Ameryce Łacińskiej (5 proc.) oraz Ameryce Północnej i regionie Azji i Pacyfiku (po 4 proc.).

W ub.r. 74 proc. wydatków marketingowych w tej branży zostało przeznaczone na promocję tzw. ogólnodostępnych dóbr luksusowych (samochodów, perfum i kosmetyków). Nakłady te zwiększyły się w skali roku o 3,9 proc., natomiast o 3,9 proc. zmalały inwestycja na reklamy tzw. dóbr wysoce luksusowych (zegarków, biżuterii, ubrań i akcesoriów). Zenith prognozuje, że wydatki na promocję ogólnodostępnych dóbr luksusowych w 2017 roku wzrosną o 3,7 proc., a w 2018 roku o 4,6 proc., natomiast w przypadku dóbr wysoce luksusowych nastąpią spadki o 0,8 i 1,6 proc.

Produkty luksusowe najmocniej są promowane w prasie - w ub.r. trafiło tam 32,7 proc. wydatków reklamowych całej branży. Telewizja zanotowała 31,3 proc. udziału, a internet - 25,8 proc. Dla porównania, w całym rynku reklamowym prasa w ub.r. miała tylko 16,7 proc. udziału, a w 2018 roku ma mieć o 2,9 pkt proc. mniej.

Według prognoz Zenith w latach 2016-2018 aż 87 proc. nowych wydatków na reklamy dóbr luksusowych zostanie przeznaczone na internet. W efekcie w 2018 roku sieć stanie się głównym kanałem komunikacji marketingowej tego sektora, z 30,6 proc. udziału w wydatkach. Udział telewizji wyniesie wtedy 29,9 proc., a prasy - 29,7 proc.

80 proc. nowych nakładów reklamowych w tej branży mają zapewnić do 2018 roku firmy działające w USA, Chinach i Japonii.

Raport Zenith obejmuje wydatki na reklamę luksusowych samochodów, perfum, kosmetyków, ubrań, akcesoriów, zegarków i biżuterii w 23 krajach: Australii, Brazylii, Chin, Francji, Hiszpanii, Holandii, Hong-Kongu, Japonii, Kolumbii, Korei Południowej, Malezji, Meksyku, Niemiec, Peru, RPA, Rosji, Singapuru, Szwajcarii, Tajwanu, USA, Wielkiej Brytanii, Włoch i Zjednoczonych Emiratów Arabskich.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: 3-4 proc. więcej na reklamy dóbr luksusowych. Internet i tv wyprzedzą prasę, USA, Chiny i Japonia motorami wzrostu

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl