SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Dziadek do orzechów wykorzystuje kryzys Tigera do własnej promocji

Agencja Dziadek do orzechów przeprowadziła akcję, którą chce zachęcić Maspex Wadowice do powierzenia jej obsługi marki Tiger w mediach społecznościowych.

Article

Jak już informowaliśmy aferę Tigera (Maspex Wadowice) rozpoczął wpis na Instagramie z wyciągniętym środkowym palcem oraz podpisem „Chrzanić to co było, ważne to co będzie”. Wpis opublikowano w rocznicę wybuchu Powstania Warszawskiego – 1 sierpnia. Fala krytycznych reakcji rozpoczęła się w internecie dopiero osiem dni po publikacji. Pierwszą reakcją, podjętą tego samego dnia, którego wybuchł kryzys, były przeprosiny za wpis. Niedługo potem za komunikację Tigera przepraszał prezes Maspexu – Krzysztof Pawiński. Firma wpłaciła ponadto pół miliona złotych na rzecz wsparcia powstańców. Zadeklarowano również, że pracownicy, którzy odpowiadają za obsługę Tigera, nie zostaną z Maspexu zwolnieni.

Agencją, która obsługiwała wtedy Tigera była J. Walter Thompson Poland Group. Firma tego samego dnia zwolniła osoby odpowiedzialne za stworzenie feralnego wpisu. Finalnie, 11 sierpnia klient rozwiązał z JWT umowę o współpracy, kilka dni później agencja straciła też budżet Kubusia.

Afera szybko rozprzestrzeniła się w internecie, komentowana była także w mediach tradycyjnych. W programie „Minęła 20” 9 sierpnia prowadzący Michał Rachoń demonstracyjne wylał puszkę napoju na podłogę. Maspex odczuwa reperkusje kontrowersyjnego wpisu od strony biznesowej – Polskie Radio zrezygnowało z kupna produktów firmy (oprócz Tigera ma w portfolio m.in. Tymbark, Kubuś,  Lubella, Kotlin, Łowicz czy Krakus). Grupa Lotos zdecydowała wycofać ze sprzedaży napoje Tiger.

14 sierpnia Maspex podjął kolejne działania naprawcze - zamieścił ogłoszenia z przeprosinami w wybranych tytułach prasowych - m.in. w „DGP”, „Rzeczpospolitej”, „Do Rzeczy” i „Gazecie Wyborczej”.

Dezaprobatę dla działań Maspexu i JWT wyraziły branżowe stowarzyszenia reklamowe - SAR oraz IAA.

“Tresujemy niesforne marki”

Agencja Dziadek do orzechów postanowiła tę sytuację wykorzystać do promocji własnych usług. W okolicach siedziby Maspexu w Wadowicach pojawiły się billboardy z napisem symbolizującym okrzyk tygrysa oraz podpisem “Tresujemy niesforne marki”.

Jak tłumaczą przedstawiciele Dziadka do orzechów, agencja wyraźnie chce zwrócić na siebie uwagę reklamodawcy i zająć miejsce JWT, które do tej pory obsługiwało Tigera.

Agencja akcję prowadzi też na swoim profilu na Facebooku. W zamieszczonym tam wpisie czytamy: „Cóż, energetyk się rozlał. Zdajemy sobie sprawę, jak ciężkie będzie przywrócenie Tygrysowi dawnego błysku w oku. Wiemy, że wszyscy będą oceniać nową komunikację i patrzeć na ręce nowej agencji. To twardy orzech do zgryzienia i być może najtrudniejsze zlecenie w kraju. Chętnie pomożemy. Polecamy się, wiecie gdzie nas szukać.”

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Dziadek do orzechów wykorzystuje kryzys Tigera do własnej promocji

16 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Prezes
A Wy nie macie już o czym pisać????
18 8
odpowiedź
User
zly wybor
Aspitujaca agencja z tak prymitywnym banerem powiększonym gdzies na płocie nijak nie przekonuje do jakości i profesjonalizmu
27 2
odpowiedź
User
tomek
No nie wiem, czy chciałbym agencję, która przypomina o zakończonym wcześniej kryzysie i która chce mnie "tresować" i używa tej dość kontrowersyjnej gry słów, żeby zwrócić na siebie moją uwagę w momencie, w którym słono za kontrowersje zapłaciłem (dając tym samym jasny sygnał, ze oni tez będą kontrowersyjni)...
17 3
odpowiedź
User
witem wnuk
Wolicie cześć Nowak, wpadnij na szkolenie czterodniowe w Egipcie a potem zleć nam wasz budżet?
6 2
odpowiedź
User
remek
Takie trochę "dzień dobry, część i czołem, pytacie skąd się wziąłem?" ;)
9 2
odpowiedź
User
TenCoWie
idealnie wpisuje się w siermiężną polska baneromanię.. Żenada chyba większa od "wyczynów" JWT
14 2
odpowiedź
User
prorok
A już wydawało się, że gorzej być nie może.... a tu "RAWRRRR..." kolejni "myślący inaczej" włączają się w zabawę....
10 2
odpowiedź
User
Martyniuk
Odważnie! tego chyba oczekuje się od agencji nie?
1 9
odpowiedź
User
robsoon
Zanim wylał musiał kupić, naprawdę zaszkodził sprzedaży:)
1 4
odpowiedź
User
KALAFIOR
Kwinto! kto to...?
2 1
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing