SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Dzienniki 14 proc. mniej z reklam. Ostro w dół „Rzeczpospolita” i „Nasze Miasto”

W lipcu br. cennikowe wpływy reklamowe dzienników były o 13,8 proc. niższe niż rok wcześniej. Przy czym „Rzeczpospolita zarobiła aż o jedną trzecią mniej, a „Nasze Miasto” - o 35 proc.

Dzienniki 14 proc. mniej z reklam. Ostro w dół „Rzeczpospolita” i „Nasze Miasto”

Cennikowe przychody reklamowe dzienników (bez autopromocji) w lipcu br. wyniosły 117,64 mln zł - wynika z danych Kantar Media przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl. To o 18,88 mln zł mniej niż rok wcześniej, co oznacza spadek o 13,83 proc.

Spadek w lipcu był niższy niż w I połowie br., kiedy cennikowe wpływy reklamowe gazet zmalały w skali roku o 17,2 proc. (zobacz szczegóły). Przy czym według Starlinka faktyczne przychody dzienników z reklam były od stycznia do czerwca br. aż o 28,1 proc. niższe niż przed rokiem, wynosząc jedynie 176,3 mln zł (więcej na ten temat).

>>> Spada sprzedaż dzienników, „Gazeta Wyborcza” poniżej 190 tys. egz.

W lipcu liderująca w segmencie dzienników pod względem reklamowym „Gazeta Wyborcza” (Agora) zanotowała cennikowe wpływy niższe o 13 proc., a „Polska” (Polskapresse) - o 14,5 proc. niższe. Przychody „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) zmalały w skali roku o 7,5 proc., „Super Expressu” (Murator) - o 17 proc., bezpłatnego „Metra” (Agora) - o 7,1 proc., a „Dziennika Gazety Prawnej” (Infor Biznes) - o 18,9 proc.

Zdecydowanie najwyższe spadki zanotowały „Rzeczpospolita” (Gremi Media) i bezpłatne „Nasze Miasto” (Polskapresse). Ten pierwszy tytuł zarobił o 33,9 proc. mniej niż przed rokiem, natomiast ten drugi - o 35,6 proc. niż ukazujące się przed rokiem „Echo Miasta” (rebranding na „Nasze Miasto” tytuł przeszedł we wrześniu ub.r. - więcej na ten temat).

>>> Coraz mniejsza sprzedaż dzienników regionalnych i lokalnych, „Gazeta Pomorska” liderem

Z drugiej strony liderująca sprzedażowo wśród dzienników regionalnych i lokalnych „Gazeta Pomorska” (Media Regionalne) zanotowała cennikowe wpływy reklamowe o 17 proc. wyższe niż rok wcześniej. Natomiast „Głos Dziennik Pomorza” (też wydawany przez Media Regionalne) zarobił z reklam o 22,7 proc. więcej niż w lipcu ub.r.

Cennikowe wpływy reklamowe gazet (bez autopromocji, dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

VII.2013

VII.2012

Gazeta Wyborcza

32 913 625 zł

37 845 902 zł

Polska

18 745 879 zł

21 921 073 zł

Fakt

13 486 617 zł

14 586 821 zł

Super Express

6 885 062 zł

8 292 539 zł

Metro

6 420 757 zł

6 913 419 zł

Rzeczpospolita

5 842 348 zł

8 834 125 zł

Dziennik Gazeta Prawna

3 055 795 zł

3 768 534 zł

Gazeta Pomorska

3 012 096 zł

2 573 450 zł

Głos Dziennik Pomorza

2 275 593 zł

1 853 867 zł

Nasze Miasto

2 213 340 zł

3 438 761 zł

monitorowane tytuły razem

117 639 460 zł

136 519 039 zł

 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Dzienniki 14 proc. mniej z reklam. Ostro w dół „Rzeczpospolita” i „Nasze Miasto”

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
analityk
Pewno 30 z 32 000 000 zł z reklam w Wyborczej pochodzi z "reklam" Agencji Mienia Wojskowego. Wiadomo Pan płaci,Pani płaci. By żyło się lepiej...
23 21
odpowiedź
User
XYZ
Rzeczpospolita w dół ... Rzeczpospolita mniej ... ciekawe ile jeszcze będzie z czego spadać ...
10 8
odpowiedź
User
terasz
Moim zdaniem: Przekrój znika z rynku. Sukces się sprzedał Pracodawcom RP, zobowiązując się, że nie będzie dawał tekstów polemicznych wobec nich. Uważam Rze jest rynkowym trupem, podobnie jak Bloomberg. Umiera Parkiet. Rzepa w powolnej agonii. To po co się tam ogłaszać?
9 8
odpowiedź