SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Fachowcy.pl w reklamie nawiązują do faktur KOD-u dla firmy Mateusza Kijowskiego

Serwis Fachowcy.pl rozpoczął kampanię reklamową, w której nawiązuje do kontrowersji wokół usług informatycznych wykonywanych dla Komitetu Obrony Demokracji przez firmę jego lidera Mateusza Kijowskiego.

Article

Fachowcy.pl, oferujący usługi z zakresu tworzenia i obsługi stron internetowych ich promowania w wyszukiwarkach, w nowej reklamie nawiązuje do ujawnienia w zeszłym tygodniu faktur na ponad 90 tys. zł za usługi informatyczne wystawionych w ub.r. Komitetowi Obrony Demokracji przez firmę Mateusza Kijowskiego i jego żony.

O sprawie jako pierwsze poinformowały „Rzeczpospolita” i Onet. Znający temat dziennikarze obu tytułów zaznaczyli, że faktury otrzymało też kilka innych redakcji, wspierających KOD, które nie zdecydowały się ich opublikować. Po tym jak zasugerowano, że wśród tych redakcji była „Gazeta Wyborcza”, wicenaczelny „GW” Jarosław Kurski stanowczo temu zaprzeczył.

W internecie szybko pojawiło się wiele memów żartujących z Mateusza Kijowskiego. Jeden z nich stylizowano na reklamy przekonujące, jak osoba bezrobotna lub przeciętny pracownik dzięki promowanej usłudze szybko zarobili duże pieniądze.

Wielu dziennikarzy i blogerów zajmujących się tematyką technologiczną oceniło, że firma Kijowski pobierała od KOD-u zbyt wysokie wynagrodzenia za swoje usługi. W reklamie Fachowcy.pl akcentuje to przekreślona kwota 15 tys. zł, obok której pojawia się sugerowana przez promującą się spółkę kwota 298 zł miesięcznie za obsługę obecności w sieci. Mateusza Kijowskiego symbolizuje animowana postać wyglądająca podobnie jak on: z siwiejącymi włosami i brodą, w okularach, żółtej marynarce i czerwonych spodniach oraz z przypinką w klapie marynarki. Całość podsumowuje hasło: „Nie koduj sam!”.

Różne firmy w swoich reklamach czasami odwołują się do bieżących wydarzeń politycznych i społecznych. Po tym jak w czerwcu 2014 roku tygodnik „Wprost” ujawnił aferę podsłuchową, w piśmie pojawiła się reklama sieci sklepów detektywistycznych, natomiast RMF FM niedługo potem promowało się hasłami „Rząd psuje się od ogona” czy „Sienkiewicz musi wylecieć”.

W 2008 roku jeden z spotów ING Banku Śląskiego z Markiem Kondratem kojarzył się z orędziem ówczesnego prezydenta Lecha Kaczyńskiego, a latem 2009 roku Tomasz Kot, Magdalena Róczka i Piotr Adamczyk w reklamach Netii parodiowali różnych polityków.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Fachowcy.pl w reklamie nawiązują do faktur KOD-u dla firmy Mateusza Kijowskiego

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
arnie
Ten cały Kijowski powinien zwyczajnie iść do pierdla. AMEN
32 12
odpowiedź
User
Brawo
Brawo za refleks!
Słowa uznania!
16 9
odpowiedź
User
Pawelec
Brawo Surma!!! Bhawo TY
12 9
odpowiedź
User
B.
Ja bym nie kliknął. I nawet jak nie było to w zamysle autora to i tak stwarza wrażenie opowiadania się po określonej stronie politycznej. A to mariaż bardzo ryzykowny.
A jeśli mam być szczery to po doświadczeniu współpracy z firmą Fachowcy to powiem że jakość usług adekwatna do niskiej ceny. Amen.
11 15
odpowiedź
User
Mistrz Internetu
Dla mnie Mistrzostwo Real Time Marketingu!! - Jeżeli są tak kreatywni w Reklamie to chyba tylko świadczy dobrze o Firmie - Bravo:)
18 8
odpowiedź